اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

منطقه آزاد انزلی می‌تواند مرکز صادرات محصولات کشاورزی شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: منطقه آزاد انزلی توانایی تبدیل شدن به مرکز صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و صنعتی گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز را دارد.

منطقه آزاد انزلی می‌تواند مرکز صادرات محصولات کشاورزی شود

به گزارش خبر گزاری فارس از انزلی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی بعد از ظهر امروز در جریان دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، قرار گرفتن در مسیر تجاری بین‌المللی شمال‌-جنوب و نزدیکی به بازار جمعیت 350 میلیون نفری کشورهای حاشیه دریای خزر را از جمله مزایا منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

وی، دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در عرصه قانونی به منظور جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، امکان بهره‌گیری از توانمندی‌های متعدد گیلان در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی را از دیگر مزایای این منطقه در مسیر توسعه برشمرد و تصریح کرد: در این بین حضور مدیران قدرتمند، متعهد و متخصص بهترین راهکار به‌کارگیری و عملیاتی کردن ظرفیت‌های این منطقه است.

امام جمعه رشت، نقش منطقه آزاد انزلی را در توسعه گیلان و کشور مهم خواند و افزود: منطقه آزاد انزلی با ظرفیت‌های قانونی فراوان خود قادر است نقش بسیار موثری در توسعه همه جانبه استان ایفا کند.

وی، خواستار عملیاتی شدن شعار مقام معظم رهبری در سال جاری مبنی بر تکیه بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی تمام مسئولان استان شد و خاطرنشان کرد: دستیابی به اهداف طراحی شده از طرف معظم‌له در افق ایران 1404 که قرار گرفتن ایران اسلامی در قله‌های رفیع علم، دانش،اقتصاد و... را در بر می‌گیرد با تلاش مضاعف، حمایت از تولیدات ملی و همدلی حاصل می‌شود.

قربانی، با قدردانی از تلاش‌های مدیران منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با توجه به تجربیات مدیر عامل جدید منطقه آزاد انزلی در مناطق آزاد کشور، این منطقه توانایی تبدیل شدن به مرکز صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی، صنعتی گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز را دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در جلسه دیدار مذکور تلاش به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های مدیریتی و اقتصادی-صنعتی استان در مسیر هم‌افزایی توانمندی‌های توسعه همه جانبه گیلان را مهم‌ترین راهبرد منطقه آزاد انزلی اعلام کرد.

سعید رحیمی، با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای تحقق اهداف ایران 1404 تصریح کرد: شناسایی، تسهیل و توسعه مسیرهای جذب سرمایه‌گذار و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در مسیر صادرات محصولات خود از جمله برنامه‌های منطقه آزاد انزلی است.

وی، گسترش و تعمیق همکاری‌های با نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط با حوزه‌کاری این منطقه و بهره‌گیری از اندیشه‌ها و طرح‌های نخبگان و کارشناسان حوزه‌های اقتصادی را از اصلی‌ترین برنامه‌های کاری منطقه آزاد انزلی در افق پیش‌‌روی ذکر کرد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول