اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن کوهنوردان ایران:

همایش ملی بررسی مشکلات دماوند در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو انجمن کوهنوردان ایران گفت: نخستین همایش ملی بررسی مشکلات و آسیب‌های قله دماوند با عنوان "دماوند کوه در گذشته، حال و آینده" نهم تیر ماه سال جاری به مدت یک روز در آمل برگزار می‌شود.

همایش ملی بررسی مشکلات دماوند در مازندران برگزار می‌شود

رضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: نخستین همایش ملی دماوند کوه در گذشته، حال و آینده با حضور صاحب‌نظران و اساتید برتر کشور در آمل برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه این همایش علمی نهم تیر ماه سال جاری به مدت یک روز در دانشگاه شمال آمل دنبال می‌شود، تصریح کرد: در این نشست بر آن شدیم تا دست به بررسی مشکلات اساسی و آسیب‌های جدی وارد شده به قله دماوند بزنیم.

طاهری با تاکید اینکه از چندین ماه قبل فراخوان مقالات در سطح کشور انجام شده که مقالات متعددی در هفت رشته مرتبط با دماوند، گیاه‌شناسی و جانورشناسی منطقه این رشته کوه و آسیب‌های جدیدی آن به دبیرخانه این همایش علمی واقع در دانشگاه منابع طبیعی مازندران ارسال شده است.

 

* ارسال 170 مقاله از سراسر کشور به همایش ملی دماوند کوه

طاهری که از اعضای اصلی انجمن دوستداران دماوند کوه نیز محسوب می‌شود، بیان داشت: 170 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی بررسی مشکلات و آسیب‌های قله دماوند با عنوان " دماوند کوه در گذشته، حال و آینده" ارسال شد که از بین آنها 80 مقاله برتر انتخاب شده که 12 مقاله برای قرائت در روز همایش برگزیده شد البته چکیده مابقی مقالات نیز به صورت کتابچه‌ای تهیه شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از صاحب‌نظران دماوند از سراسر کشور برای این همایش دعوت شده، ابراز داشت: فاجعه بزرگی در قله دماوند و دامنه‌های آن در حال اتفاق افتادن است که از برداشت بی‌رویه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌توان به عنوان فجایع گسترده در این قله نام برد که روز به روز بر نابودی آن بیش از گذشته می‌افزاید.

طاهری همچنین از صدور و امضای قطعنامه‌ای در مورد مسائل پیرامونی دماوند و اتفاقاتی که آن را به نابودی می‌کشاند در این همایش ملی خبر داد.

به گزارش فارس، نخستین همایش ملی بررسی مشکلات و آسیب‌های قله دماوند با عنوان " دماوند کوه در گذشته، حال و آینده" نهم تیر ماه سال جاری به مدت یک روز در دانشگاه شمال آمل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول