اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خبر داد:

ارائه خدمات غیرحضوری از سوی نظام مهندسی قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از ارائه خدمات غیرحضوری این سازمان تا پایان سال جاری خبر داد.

ارائه خدمات غیرحضوری از سوی نظام مهندسی قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، امین مقومی در جمع مدیران دفاتر مهندسی با بیان اینکه برنامه ارتقاء و اصلاح ساختار دفاتر مهندسی در دستور کار این سازمان قرار دارد و ضوابط کلی آن تدوین شده است، افزود: طبق این برنامه به تعداد نفرات دفاتر، تناسب تعداد مهندسان، پایه و رشته‌های مهندسی توجه شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 60 دفتر مهندسی حقیقی و 14 دفتر حقوقی زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مشغول فعالیت هستند که این دفاتر باید در مدت زمان معین ساختار خود را مطابق با ساختار جدید تغییر دهند.
وی به برنامه‌های افزایش خدمات غیرحضوری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اشاره و عنوان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با ایجاد زیرساخت‌های لازم بتوانیم خدمات سازمان نظام مهندسی استان را به صورت الکترونیکی به شهروندان و همچنین مهندسان ارائه کنیم.
مقومی با اشاره به ارائه بیش از 25 هزار فرایند خدمات مهندسی که حدود نیمی از آن به خدمات بازرسی گاز در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم مربوط است، افزود: زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات غیرحضوری در حال انجام است که در فاز اول و تا در سه ماه آینده تمام خدمات در بخش بازرسی گاز به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.
وی در ادامه به برنامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان قم در راستای افزایش ظرفیت‌های قانونی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با اجرای شرح خدمات جدید مانند نظارت گودبرداری، ژئوتکنیک، مدیریت پیمان و... ظرفیت‌های جدیدی در راستای افزایش فعالیت‌های مهندسان عضو سازمان ایجاد شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور مبنی بر انعقاد قرار داد نظارت عالیه پروژه‌های عمرانی به نظام‌های مهندسی ساختمان و توافقاتی که با استاندار قم صورت گرفت، مقرر شد تا سازمان در نظارت‌های عالیه پروژه‌های استانی نیز وارد شود که کارشناسی در زمینه ساختار و شرح خدمات در حال پیگیری است.
وی همچنین به تصویب آیین‌نامه نظام پیشنهادها در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم اشاره و عنوان کرد: قم از جمله معدود استان‌هایی است که در این موضوع وارد شده و امیدواریم با اجرای این آیین‌نامه از ایده‌ها و پیشنهادهای اعضا و سایر شهروندان در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم.
مقومی به تشکیل کمیسیون تدوین بودجه اشاره و بیان کرد: جلسه کمیسیون تدوین بودجه سال 91 در سازمان تشکیل و سیاست‌های کلی بودجه در هیئت مدیره تصویب شده که برای نخستین بار قصد داریم بودجه سال 91 را قبل از آغاز سال جدید در مجمع عمومی که پایان سال برگزار خواهد شد ارائه و تصویب کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: رویکرد جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان قم افزایش تعاملات با سایر دستگاه‌های اجرایی استان است که در این راستا تفاهمنامه‌های همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان امضا و اتاق فکر مشترک سازمان با حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشکیل و همچنین یک تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاه قم منعقد شده است.
وی در پایان به برگزاری همایش روز مهندس در اسفند ماه سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: این همایش در دو روز با حضور مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار خواهد شد و برنامه استراتژیک مدیریت و نیز سند چشم‌انداز سازمان ندر حال تدوین است برای نخستین بار در مجمع عمومی سالیانه ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول