اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت احداث راهدارخانه محور اردبیل سرچم

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با توجه به مسافت 180 کیلومتری راه اردبیل به سرچم ضرورت احداث مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی و بین راهی، پارکینگ‌ها و راهدارخانه‌ها در این مسیر ضروری به نظر می‌رسد.

ضرورت احداث راهدارخانه محور اردبیل سرچم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: احداث راه اصلی اردبیل سرچم بعد از سال‌ها تلاش و همت استانداران قبلی و مسئولان سابق و فعلی با وجود گستردگی کار از دو سه هفته گذشته به صورت غیر رسمی راه‌اندازی شده و هم‌اکنون زیر بار ترافیکی رفته است.
وی بیان کرد: با وجود بارندگی‌ها و نامساعد بودن شرایط جوی در دو ماه گذشته با تلاش پیمانکار و مسئولان راه و ترابری استان اردبیل و وزارت راه و شهرسازی شاهد تکمیل و راه‌اندازی راه اصلی اردبیل سرچم بودیم که هم‌اکنون مردم استان برای تردد به تهران از این محور استفاده می‌کنند.
این مسئول به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی و وعده چهار بانده کردن این مسیر و تخصیص اعتبار مناسب در گام اول برای چهار بانده کردن 70 کیلومتر از این مسیر اشاره کرد و افزود: برای چهار بانده کردن 180 کیلومتر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و انتظار داریم با تخصیص اعتباری مناسب در دو سال آینده راه ایمن و چهار خطه را تا سرچم و ورود به اتوبان زنجان شاهد باشیم.
استاندار اردبیل در ادامه ضرورت تکمیل راهدارخانه‌های در حال احداث در این محور به تعداد شش مورد و همچنین احداث مجتمع پذیرایی و بین‌راهی محور فیروز‌آباد سرچم را یادآور شد.
صابری بیان کرد: برای رفع خستگی رانندگان و مسافران در این محور به احداث این مکان‌ها و همچنین در نظر گرفتن پارکینگ‌ برای اسکان موقت برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم با این پیش‌بینی‌ها رانندگان و مسافران گذری از این محور سفر ایمن و کم‌خطری را داشته باشند.
استاندار اردبیل پیش‌بینی حجم سنگین ترافیک را در این محور خاطرنشان کرد و افزود: معتقدیم در چند سال آینده بر حجم ترافیک این مسیر افزوده می‌شود که برای پیش‌بینی و پیشگیری از این امر دو هفته گذشته مجوز ماده 215 چهار خطه کردن اردبیل سرچم را دریافت کردیم.
وی تصریح کرد: در مرحله اول قرار است از اردبیل به سمت سه‌راهی کوثر تا شهریور ماه سال آینده با تخصیص اعتبار وزارت راه و شهرسازی این جاده چهار خطه شود تا در سال‌های آینده نیز با تامین بودجه و ردیف اختصاصی اعتبار بتوانیم بقیه محور را نیز چهار بانده کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول