اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه:

نماز بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گفت: با توجه به جنگ نرم و تهاجم‌های فرهنگی دشمن، نماز می‌تواند، بهترین ابزار برای مقابله با آن قرار گیرد.

نماز بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد طهماسبی در جشن «میلاد سه نور» در جمع بانوان شهرستان جیرفت با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سراسر زندگی امام حسین (ع) برای ما می‌تواند، الگو باشد.

وی با اشاره به اهمیت نماز افزود: برپایی نماز در زندگی تمام انسان‌ها به ویژه در راستای تربیت نسل نوجوان و جوان بسیار مؤثر است.

طهماسبی با بیان اینکه نماز امام حسین (ع) در روز عاشورا دارای سه ویژگی برپایی در اول وقت، در زمان جنگ و در ملأ عام است، تصریح کرد:‌ جوانان باید بیاموزند که نماز خود را در هیچ شرایطی ترک نکرده و همواره اول وقت به جا آوردن آن را مد نظر قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه خانه‌ای که در آن ماهواره راه پیدا کند، نماز از آن بیرون می‌رود، ابراز داشت: با توجه به جنگ نرم و تهاجم‌های فرهنگی دشمن، نماز می‌تواند، بهترین ابزار برای مقابله با آن قرار گیرد.

طهماسبی پیرامون عفت و پاکدامنی دختران نیز عنوان کرد: سرمایه هر دختر عفت و پاکی او است، بنابراین باید با تمام وجود از آن در مقابل متعرضان نگهداری کند.

این استاد دانشگاه دختران را به گل تشبیه کرد و گفت: مادران باید دختران خود را صحیح و فاطمه‌وار تربیت کنند تا برای آینده جامعه مفید واقع شوند.

طهماسبی با تأکید بر احترام همسران نسبت به یکدیگر بیان داشت: عدم رعایت این امر می‌تواند، موجب بروز اختلافات خانوادگی شود.

وی با ابراز نگرانی از آمار طلاق اذعان داشت: بحث آموزش قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان باید با جدیت پیگیری شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: افزایش اطلاعات در زمینه آیین همسرداری و تربیت اسلامی فرزندان باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به راه‌های دستیابی به زندگی موفق اظهار داشت: کسب آموزش‌های لازم توسط دختران جوان برای تمام دوران زندگی اعم از قبل و بعد از ازدواج، قبل و بعد از بارداری و تربیت فرزندان سالم بسیار لازم و ضروری است.

طهماسبی با اشاره به وظایف بانوان در زندگی تصریح کرد: اطاعت از همسر، آراستگی ظاهری، احترام به خانواده همسر، تعامل و همفکری با وی در تمام عرصه‌های زندگی و ... از جمله وظایف بانوان در قبال همسران خود است.

وی کار در منزل را برای زنان عبادت دانست و افزود: آنان باید با قناعت در زندگی از همسران خود طلب روزی حلال کنند.

طهماسبی عنوان کرد: تمام بانوان الگوی زندگی خود را حضرت فاطمه (س) قرار دهند و به آن حضرت تأسی جویند.

به گزارش فارس، جشن «میلاد سه نور» توسط امور بانوان فرمانداری جیرفت و هیئت مذهبی حضرت فاطمه معصومه (س) این شهرستان برگزار شده است.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول