اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سندیکای صنعت برق ایران:‌

صادرات خدمات فنی و مهندسی نیرو از مرز 2 میلیارد دلار گذشت

خبرگزاری فارس: دبیر سندیکای صنعت برق ایران گفت: برای نخستین صادرات خدمات فنی و مهندسی نیرو از مرز 2 میلیارد دلار گذشت و این بخش در رتبه اول صادرات خدمات فنی قرار گرفت.

صادرات خدمات فنی و مهندسی نیرو از مرز 2 میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا صالحی در آیین افتتاحیه 3 نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد با بیان اینکه برای نخستین صادرات خدمات فنی و مهندسی نیرو از مرز 2 میلیارد دلار گذشت و این بخش در رتبه اول صادرات خدمات فنی قرار گرفت، اظهار داشت: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده تا سال 1404 این میزان صادرات باید به بیش از 15 میلیارد دلار در سال برسد.

وی ادامه داد: هم‌چنین در بخش صادرات کالا و تجهیزات نیز باید چنین رقمی حاصل شود.

وی ایران را جزو هشت کشور برتر دنیا در زمینه بهره‌مندی از انرژی خورشیدی و تشعشعات آن دانست و گفت: این کشور با بهره‌مندی از 330 تابش آفتاب ظرفیت بسیار خوبی را برای تامین برق پایدار از طریق انرژی خورشید دارد.

دبیر سندیکای صنعت برق با تاکید بر اینکه مجلس باید قوانینی در راستای پایین آمدن هزینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی وضع کند، تاکید کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های زیاد بسیاری در صنعت برق داشته است.

صالحی، ایجاد و گسترش نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق‌رسانی و تولید تجهیزات مورد نیاز را از جمله این دستاوردها برشمرد و تصریح کرد: با این حال قبل از پیروزی انقلاب توان تولید حتی یک پست 20 کیلوولت برق را نیز در داخل کشور نداشتیم.

وی توجه به کنترل کیفیت در تولید تجهیزات صنعت برق و برخورداری آنها از نشان کنترل کیفیت را سبب افزایش سطح کمی و کیفی صادرات برق ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر با کشورهای مختلفی تفاهم‌نامه‌های تامین برق داریم.

دبیر سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای امارات و هند برای تامین برق این کشورها اظهار داشت: در همین راستا در حال حاضر تفاهم‌نامه تامین بیش از یک هزار و 500 مگاوات برق برای امارات و 6 هزار مگاوات با هند امضا شده است.

وی در ارتباط با درآمد صنعت برق کشور گفت: میزان درآمد حاصل از صادرات برق ایران در سال گذشته افزون بر یک میلیارد دلار بوده است.

صالحی تاکید کرد: با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه و با واگذاری صادرات برق به بخش خصوصی این میزان افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول