اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان اعلام کرد

وقوع تنها یک طلاق به ازای هر 14 ازدواج در دهگلان

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان گفت: به ازای هر 14 مورد واقعه ازدواج در سال گذشته در این شهرستان یک واقعه طلاق رخ داده است.

وقوع تنها یک طلاق به ازای هر 14 ازدواج در دهگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد رضایی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهگلان اظهار کرد: اقدامات روشنگری برای جلوگیری از این آسیب اجتماعی کارساز است تا جایی که اقدامات سال گذشته منجر به کاهش 38 درصدی آمار طلاق در این شهرستان شده است.

وی تقویت اعتقادات دینی در میان جوانان را اساسی‌ترین اقدام دستگاه‌های فرهنگی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه بحث طلاق دانست و گفت: اعتقادات دینی و معنوی در جوانان تنها عامل دور نگهداشتن جوانان از معضلات رفتاری و روانی است.

به گفته وی، آگاه‌سازی جامعه و جوانان در شرف ازدواج و فعالیت‌های فرهنگی و توجه به فرامین دینی یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش طلاق در شهرستان دهگلان است.

فرماندار شهرستان دهگلان برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه بررسی معضلات اجتماعی به‌ویژه بحث طلاق، احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه و آگاه‌سازی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در پیشگیری از این معضل اجتماعی با ازدواج‌های به‌موقع، آسان و از روی شناخت را در راستای کاهش آمار طلاق تأثیر‌گذار دانست.

رضایی در ادامه از ثبت و راه‌اندازی دبیرخانه‌های دائمی جشنواره هنرهای تجسمی و جشنواره شعر و داستان وحدت استان کردستان در این شهرستان خبر داد و افزود: با ثبت این دبیرخانه دهگلان در سال‌های آینده نیز میزبان این دو جشنواره استانی خواهد بود.

فرماندار شهرستان دهگلان در پایان تصریح کرد: راه‌اندازی این دبیرخانه‌ها در کنار دیگر برنامه‌های فرهنگی می‌تواند گام ارزنده‌ای در راستای توسعه و تقویت حوزه فرهنگ این شهرستان باشد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول