اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

ایران از فعالیت‌های هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: غربی‌ها بدانند که ایران اسلامی در فعالیت‌های هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند.

ایران از فعالیت‌های هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد الهیار ملکشاهی عصر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خرم‌آباد در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران براساس عزت و حکمت مردم در حال انجام است و غرب باید این را بپذیرد که ایران اسلامی از مواضع خود در انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آید.

وی افزود: آنچه که در حقوق بین‌المللی راجع به استفاده هسته‌ای برای کشورها تعریف شده ایران اسلامی از حق خود در این زمینه کوتاه نمی‌آید.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هیئت مذاکره کننده ایران خواسته از حق خود کوتاه نیایند.

ملکشاهی در ادامه به مشکلات لرستان در زمینه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از موانع اصلی رشد و توسعه پایدار و همه‌جانبه استان لرستان، ضعف در حوزه زیرساخت‌هایی مانند حمل و نقل، انرژی و صنعت است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: حمل و نقل در بخش‌های ریلی، هوایی و زمینی از ارکان و زیرساخت‌های اصلی برای رشد و توسعه است که لرستان در این زمینه با مشکلات و کمبودهای جدی مواجه است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال به رغم وجود فرودگاه در خرم‌آباد، این استان مشکلات اساسی را در برقراری پروازهای منظم دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم افزود: نبود پروازهای منظم روزانه در این فرودگاه یکی از موانع مهم در مسیر توسعه است که به رغم اقدامات انجام شده، هنوز مشکل آن رفع نشده است.

ملکشاهی گفت: در این رابطه اقدامات مناسبی از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده که البته به طور کامل باعث رفع مشکل و رونق این فرودگاه نشده است.

وی تصریح کرد: مشکلات پروازی این فرودگاه یکی از دغدغه‌ها و گلایه‌های جدی مردم و مسئولان استان لرستان از وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به وجود 200 هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب در کوهدشت از آن به عنوان یکی از ظرفیت‌های این شهرستان نام برد و گفت: زمین‌های زراعی کوهدشت یک چهارم زمین‌های زراعی استان لرستان را تشکیل می‌دهند، به گونه‌ای که به ازای هر نفر در کوهدشت حدود یک هکتار زمین کشاورزی مرغوب وجود دارد و با این وجود باید به دنبال تقویت کشاورزی مکانیزه و ایجاد صنایع تبدیلی باشیم.

ملکشاهی افزود: با جدیت به دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستم و امیدوارم که بتوانم احترام و امنیت لازم برای بخش خصوصی را در کوهدشت فراهم کنم.

وی با اشاره به ناچیز بودن اعتبارات اختصاص یافته به چهار خطه کردن محور خرم‌آباد به کوهدشت افزود: اعتبار سال گذشته چهار خطه کردن این محور 3 میلیارد تومان بوده که با این اعتبار تنها می‌توان نیم کیلومتر از این مسیر را احداث کرد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی و کمیسیون تحقیق مجلس گفت: احداث راه‌آهن خرم‌آباد-کوهدشت-اسلام‌آباد به کشور عراق در دستور کار قرار گرفته است.

ملکشاهی متذکر شد: با وجود چهار پرواز هفتگی از فرودگاه خرم‌آباد به تهران باید گفت که لرستان تقریباً فرودگاهی ندارد و با این وجود از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم که تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد افزایش یابد.

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف اعتبارنامه سه نفر از نمایندگان فردا چهارم تیرماه مشخص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان دارای 840 هزار هکتار زمین کشاورزی است، گفت: بخش کشاورزی لرستان به دلیل عدم مهار روان‌آب‌ها با مشکلاتی همراه است که این رفع این مشکلات و رونق بخش کشاورزی می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه، اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری استان را فراهم کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان کوهدشت قرار دارد، به نحوی که به ازای هر فرد کوهدشتی یک هکتار زمین مرغوب در این شهرستان وجود دارد.

ملکشاهی تصریح کرد: اما نداشتن برنامه موجب شده که شهرستان کوهدشت با بهره‌مندی از این ظرفیت‌های گسترده با مشکل جدی بیکاری دست و پنجه نرم کند.

وی با تاکید بر کار کارشناسی برای شناسایی ظرفیت‌های استان، گفت: در حال حاضر اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی استان به ویژه در شهرستان کوهدشت تعطیل شده‌اند و همین عامل بیکاری بسیاری از جوانان و افراد شاغل در این مراکز شده است.

ملکشاهی در ادامه با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست اجرایی منطقه، افزود: روند اجرایی طرح چهار خطه کردن محور کوهدشت – خرم‌آباد به دلیل مشکلات اعتباری بسیار کند است، به نحوی که در سال گذشته اعتبار این پروژه 30 میلیارد ریال بوده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی به پتروشیمی لرستان اشاره کرد و گفت: مجمع نمایندگان در مخالفت با جذب غیر بومی‌ها در پتروشیمی لرستان دست به کار می‌شود.

ملکشاهی در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای بررسی جذب 46 درصد از نیروی کار پتروشیمی لرستان از غیر بومی‌ها با وجود درصد بالای نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: بررسی جذب غیر بومی‌ها در پتروشیمی لرستان در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار می‌گیرد و تلاش می‌کنیم که برای راه‌اندازی پتروشیمی لرستان از نیروهای بومی استفاده شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول