اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم شهیدپرور اهواز

پیکر شهید موسوی کربلایی فردا تشییع می‌شود

خبرگزاری فارس: پیکر پاک جانباز شهید خوزستانی شهید سید احمد موسوی کربلایی فردا در اهواز تشییع می‌شود.

پیکر شهید موسوی کربلایی فردا تشییع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهید سید احمد موسوی کربلایی از پاسداران سبز پوش سپاه پاسداران بود که از‌‌‌ همان اوائل جنگ به همراه برادران خود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و تا پایان جنگ هیچگاه جبهه را ترک نکرد.

وی نخستین بار در عملیات والفجر مقدماتی مجروح و بار دیگر در تاریخ 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 و منطقه عملیاتی شلمچه به دلیل استفاده دشمن از سلاح‌های غیر مجاز، از تمام نقاط بدن شیمیایی شد با این وجود، باز هم صحنه را خالی نکرد و پس از بهبود نسبی دوباره به صف رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنوب پیوست.

به دلیل آلوده بودن هوای شهرهای اهواز و ملاثانی و وجود زیرگردهای فراوان در هوای استان خوزستان پزشکان به این جانباز 70 درصد توصیه کردند که باید در شهری با هوای معتدل زندگی کند. بنابر این توصیه، شهید بخشی از دوران پایانی زندگی خود را در استان گیلان سپری کرد و در آستانه پس از تحمل سال‌ها فراق یاران شهیدش در آستانه ولادت با سعادت مولایش حضرت امام حسین (ع) در غربت به وصال یار رسید و مصداق «عند ربهم یرزقون» شد.

این شهید والامقام که در دوران دفاع مقدس بر اثر جراحات شیمیایی به افتخار جانبازی نائل آمد، پس از پایان جنگ تحمیلی نیز در قسمت‌های مختلف سپاه ولیعصر (عج) خوزستان مشغول فعالیت شد و با اینکه می‌توانست بازنشست شود اما تا آخرین لحظات حضور خود در خوزستان دست از همکاری با سپاه برنداشت و خالصانه در این نهاد انقلابی مشغول خدمت بود.

پیکر مطهر این شهید عصر روز گذشته با حضور پرشور مردم انقلابی و قدر‌شناس استان گیلان از مصلای امام خمینی (ره) تا میدان فرهنگ شهرستان رشت تشییع و پس از آن به فرودگاه اهواز منتقل شد.

جوانان و اهالی خونگرم شهرستان اهواز و ملاثانی پس از اطلاع از انتقال پیکر پاک این شهید والامقام شهر خود سر از پا نشناخته به فروگاه رفتند و از این سلاله‌ی پاک حضرت زهرا (س) استقبال کردند و تابوت مزین به پرچم مقدس ایران این شهید را چون نگینی در آغوش گرفتند.

همشهریان این شهید عزیز که از رزمندگان غیور خوزستان است بعد از ظهر امروز با فرزند خود وداع خواهند کرد.

این مراسم از ساعت18:30 دقیقه بعد از ظهر با قرائت زیارت عاشورا و مداحی حاج احمد طرفی در ملاثانی آغاز می‌شود و پس از آن پیکر پاک شهید موسوی کربلایی از مسجد جامع تا مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر با حضور مردم و مسئولان تشییع خواهد شد.

همچنین آیین تشییع پیکر پاک سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی با حضور فرماندهان و پرسنل سپاه پاسداران، مردم شهید پرور، دوستان و همرزمان شهید، خانواده‌های معظم شاهد، بسیجیان و مسئولان استانی و کشوری فردا از ساعت 9 صبح از حسینیه عاشقان ثارالله به سمت گلزار شهدای اهواز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول