اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان جاری

1300 پایگاه اوقات فراغت در اصفهان فعال است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تابستان جاری یک هزار و 300 پایگاه اوقات فراغت برای فعالیت دانش‌آموزان در سطح استان اصفهان وجود دارد و فعالیت آنها از امروز آغاز شده است.

1300 پایگاه اوقات فراغت در اصفهان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدجواد پور‌حسینی ظهر امروز در آیین افتتاحیه فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانه باید با رویکرد افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف تقویت و غنی‌سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری در دین اسلام مذمّت شده است، اضافه کرد: بیکاری، تنبلی و سستی افراد در جامعه ریشه هر مفسده‌ای است و ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان برای کاهش مفاسد اجتماعی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه اسلام دین سکون، توقف و تعطیلی نیست، تصریح کرد: فعالیت در سطح جامعه باید هدفمند باشد و تمام فعالیت‌های افراد باید سازنده بوده برای رسیدن به سعادت و مقابله با فساد‌های اجتماعی انجام شود.

وی با بیان اینکه سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، ادامه داد: رشد و ارتقای هر جامعه‌ای در سایه کار و تلاش صورت می‌گیرد و اوقات فراغت در آموزش و پرورش فرصتی برای رشد و ارتقای جامعه محسوب می‌شود.

پور‌حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اوقات فراغت را یک خلأ نمی‌داند، تاکید کرد: بلکه فعالیت‌های تابستانه یکی از محیط‌های یادگیری و فرصتی برای افزایش اطلاعات دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی آموزشی و آکادمیک است، افزود: اما فعالیت‌های نظام آموزشی در تابستان رویکردی مهارتی دارد و با پرورش جنبه‌های عملی و مهارتی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: تابستان جاری یک هزار و 300 پایگاه اوقات فراغت برای فعالیت دانش‌آموزان در سطح استان اصفهان وجود دارد و فعالیت این پایگاه‌ها از امروز در سراسر استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش حداکثری اوقات فراغت تمام دانش‌آموزان از اهداف آموزش و پرورش استان محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر 750 هزار دانش‌آموز در سراسر استان وجود دارد و اردو‌گاه‌های موقت در کنار اردوگاه‌های دائمی موجود در استان برای فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول