اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه معارف شبکه یک سیما:

ساخت سریال شهید باکری از اولویت‌های سیما است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه معارف شبکه یک سیما گفت: ساخت سریال "شهید مهدی باکری" یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سیما است.

ساخت سریال شهید باکری از اولویت‌های سیما است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام حسین رحیم‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی ساخت این سریال که در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: از نظر اختصاص منابع مالی و امکانات مورد نیاز برای تولید، این سریال در گروه سریال‌های الف ویژه قرار داده شده و برای ساخت آن به طور جدی تلاش می‌شود.

وی تصریح کرد: قراردادن یک سریال در گروه الف ویژه اختصاص امکانات و منابع مالی کلانی را می‌طلبد، چه‌بسا تولید آن نیز بیش از سه سال به طول انجامد و ساخت سایر سریال‌های فاخر و مهم نیز در حاشیه قرار بگیرد، پس با توجه به اهمیت شخصیت این فرد و خاستگاه مردمی آن، تولید این مجموعه با جدیت دنبال می‌شود.

رحیم‌زاده با اظهار به اینکه از امروز فاز دوم تحقیقات آغاز می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه مهم‌ترین بخش برای ساخت این مجموعه تحقیقات و مطالعات است، یکی از محققان برجسته و توانمند کشور برای این امر انتخاب شده است به طوری که این فرد سابقه ارائه چندین پروژه ملی و مهم را در کارنامه خود دارد و از طرف دیگر به دلیل جانباز بودن و داشتن افتخار حضور در جبهه، مسئولیت را با حساسیت زیادی دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ثمره تحقیقات تا این لحظه یک مجموعه نوشتاری مشتمل بر یک هزار و 200 صفحه است، ادامه داد: مجریان این پروژه برای یافتن مکتوبات سمعی و بصری موجود نهایت تلاش خود را می‌کنند ولی برای اینکه حاصل کار رضایت‌بخش شود باید مسئولان استانی همکاری بکنند.

رحیم‌زاده ایجاد یک وب‌سایت برای معرفی مهدی باکری در فضای مجازی را خواستار شد و اظهار داشت: مهدی باکری یک شخصیت ملی و برخاسته از بین مردم است، از این‌رو باید اقشار مختلف جامعه برای تولید این فیلم همکاری کنند که اختصاص یک بخش در فضای مجازی به این امر، تاثیر زیادی در جلب همکاری عمومی خواهد داشت.

مدیر گروه معارف شبکه یک سیما با تاکید بر اینکه افراد زیادی منتظر ارائه این اثر هنری هستند، اظهار داشت: مهدی باکری یکی از شخصیت‌های مورد عنایت مقام معظم رهبری است زیرا ایشان از وی به عنوان سردار اسلام یاد می‌کنند، پس باید برای جالب توجه بودن ثمره کار بیش از پیش تلاش شود.

فرمانده دلاور مهدی باکری در عملیات بدر در تاریخ 63/11/25، به خاطر شرایط حساس عملیات طبق معمول به خطرناکترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند که در نبردی دلیرانه بر اثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.

انتهای پیام/ل10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول