اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تاکید کرد

تلاش مدیران برای نهادینه‌ کردن پیوست فرهنگی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: مدیران بخش‌های مختلف باید مهندسی و پیوست فرهنگی و پدافند غیرعامل را بعنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در استان بوشهر نهادینه کنند.

تلاش مدیران برای نهادینه‌ کردن پیوست فرهنگی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش در شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: پیوست فرهنگی و پدافند غیرعامل آن‌گونه که باید در بین مدیران به جایگاه خود دست نیافته است و باید تلاش کنیم پدافند غیرعامل و در کنار آن پیوست فرهنگی به‌ عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار داشتیم پیوست فرهنگی و پدافند غیرعامل از امسال در کنار پروژه‌های عمرانی اجرا شود اما در این زمینه هنوز در مراحل اولیه هستیم.

استاندار بوشهر گفت: به دلیل موقعیت خاص استان بوشهر و وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در این استان به شدت مورد توجه دشمنان هستیم و برای مقابله با توطئه‌های آنان و کاهش آسیب‌پذیری جامعه باید پیوست فرهنگی و پدافند غیرعامل در جامعه نهادینه کنیم.

جهانبخش با تاکید بر اطلاعات و طرح‌های طبقه‌بندی شده پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی افزود: در شرایطی هستیم که باید با روحیه بسیجی و جهادی پدافند غیرعامل را در کشور نهادینه و فرهنگ‌سازی کنیم و با توجه به اهمیت آن باید جزیی از زندگی مردم شود.

وی اضافه کرد: اگر این امر محقق شود و این رسالت به خوبی صورت گیرد ایمنی بیشتری به دست خواهیم آورد.

جهانبخش تاکید کرد: استان بوشهر به دلیل برخورداری از بیشترین مرز آبی با خلیج فارس و همجواری با کشورها منطقه آسیب‌پذیری است و تهیه و تدوین سند آسیب‌پذیری برای پدافند غیرعامل در کنار سایر اسناد ضروری است.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید آسیب‌ها را شناسایی و بررسی کنیم تا بتوانیم برای رفع آنها چاره‌اندیشی کنیم.

وی با اشاره به تشکیل اداره کل پدافند غیرعامل در استان بوشهر ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه این اداره کل باید تدوین برنامه‌های سالانه پنج ساله منطبق با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث سند چشم‌‌انداز باشد.

جهانبخش گفت: در چارت جدید پدافند غیرعامل و در طبقه‌بندی جدید در کشور بر اساس این چارت، در ردیف 16 استانی هستیم که در طبقه یک قرار داریم.

وی افزود: به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئوپولوتیک در منطقه و جهان به‌ عنوان استان پایلوت مورد توجه مسئولان کشور هستیم و این یک فرصت است که باید از آن به بهترین شکل بهره ببریم.

استاندار بوشهر با تاکید بر امر آموزش در پدافند غیرعامل بیان کرد: در پدافند غیرعامل باید به امر آموزش با رنگ و روی نظامی توجه داشتیم باشیم و برای یافتن جایگاه پدافند غیرعامل، آموزش و تهیه زیرساخت‌ها و برآورد تهدیدات عمومی و تخصصی ضروری است.

جهانبخش سایبری، شهرسازی، فرهنگ، صدا و سیما، اقتصاد، جنگ الکترونیک، بیولوژیک، محیط ملی، حوزه پرتوی و هسته‌ای را از ابعاد مختلف پدافند غیرعامل ذکر کرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول