اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر:

اهل علم، بصیرت و مبارزه بودن از ویژگی‌های بارز پاسداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: پاسداران انقلاب اسلامی ایران باید دارای اهل علم، بصیرت و آگاهی و اهل مبارزه باشند که از ویژگی‌های مهم پاسداری شمرده می‌شود.

اهل علم، بصیرت و مبارزه بودن از ویژگی‌های بارز پاسداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام حسین دشتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه این هفته بوشهر با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) خودشان دو نوع شرافت ذاتی دارند، یکی عصمت و معصومیت و دیگری واسطه فیض بودن آنان است.

وی افزود: مؤمنان باید نسبت به اهل‌بیت(ع) سه اصل مهم که آنان، مودت به اهل‌بیت(ع)، تمسک به اهل‌بیت(ع) و توسل به آنان است را به خوبی رعایت کنند و آنها را در عمل خود به کار گیرند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: از موارد مهم اعیاد شعبانیه یکی تولد حضرت امام حسین (ع) است که به‌عنوان روز پاسدار و همچنین چهارم شعبان است که میلاد حضرت ابوالفضل‌(ع) به‌عنوان روز جانباز نامگذاری شده که این ولادت‌ها به نورانیت ماه شعبان تجلی بیشتری بخشیده است.

دشتی بیان کرد: پیام‌دهی و هدفگذاری ایران اسلامی برای کشورهای اسلامی و دیگر ملت‌های جهان به گونه‌ای است که مستکبران به شدت احساس خطر کرده‌اند و برای آنان قابل تحمل نیست که ببینند اسلام دارد جایگاهشان را در جهان ضعیف می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: دشمنان جمهوری انقلاب اسلامی ایران اکنون به جوانان ما حمله‌ور شده‌اند و دست به اقدام فرهنگ‌سوزی در میان آنان زده‌اند و ما هم اگر جهاد و انقلاب فرهنگی می‌خواهیم باید این تغییر و تحولات فرهنگی که در میان جوانان ما پیش آمده است را تغییر دهیم و از افراط و تفریط دوری کنیم.

دشتی خاطر نشان کرد: باید برگزاری مجالس اهل‌بیت(ع) در آستانه نیمه شعبان در بوشهر پررنگ‌تر از همیشه با شور بسیار در میان جوانان برگزار شود.

وی با تبریک به مناست روز پاسدار تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همراه با انقلاب تشکیل گردید که مؤسسان آن هم جوانانی بودند که در تشکیل انقلاب سهم بسزایی داشتند.

امام جمعه موقت بوشهر اظهار کرد: آنان احساس کردند برای محافظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید گروهی تشکیل دهند و همین گروه توانست ایران اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس از میدان پیروز و سربلند بیرون بیاورد.

دشتی اذعان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی ایران باید دارای اهل علم، بصیرت و آگاهی و اهل مبارزه باشند که بتوانند از نظام انقلاب اسلامی ایران محافظت کنند.

وی افزود: بارها مقام معظم رهبری رضایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرده‌اند و سپاه نیز در سایه مقام معظم رهبری هم‌اکنون در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی حضور دارد و همواره پر توان و با استقامتی فولادین همراه با نیروهای متعهد گام به گام انقلاب اسلامی دارد قدم بر‌می‌دارد و رشد می‌کند.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: هفتم تیر برای ملت ایران یک روز فراموش نشدنی است و در رأس شهدای هفتم تیر شهید مظلوم بهشتی بود که این روز به نام روز قوه قضائیه نامگذاری شده و مقام معظم رهبری در مورد اهمیت قوه قضائیه می‌فرمایند «قوه قضائیه نبض دستگاه اداری و عمومی کشور است».

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول