اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب(س) تبریز تاکید کرد

تقویت حوزه‌هاى فرهنگى برای افزایش ضریب امنیت اخلاقی جامعه

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: تقویت حوزه‌هاى فرهنگى برای افزایش ضریب امنیت اخلاقی جامعه ضروری است.

تقویت حوزه‌هاى فرهنگى برای افزایش ضریب امنیت اخلاقی جامعه

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، با اشاره به پیامدهای جنگ‌ نرم استکبار علیه کشورمان افزود: جریانات اجتماعى متاثر از فرآیندهاى فرهنگى است که با آسیب‌های وارد شده به حوزه فرهنگ، شاهد افزایش ناهنجاری‌ها و بزهکاری در جامعه هستیم.

وی، غفلت از تهاجم فرهنگى دشمن را سرآغاز بسیاری از غفلت‌های دیگر دانست و گفت: دشمنان ملت ایران با بی‌ثمر دیدن بسیاری از اقدامات خود برای شکست آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که باید از طریق جنگ نرم هر چه می‌توانند از محتواى فرهنگی و اعتقادی نظام مردم‌سالاری دینی ایران کم کنند و مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور نباید از این موضوع غفلت کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم، تهی کردن انقلاب از مضمون اسلامى و دینى را هدف نهایی شبیخون فرهنگى اعلام کرد و افزود: مقام معظم رهبری بارها به این هدف دشمنان اشاره داشته و بر حفظ هوشیاری جهت مقابله با آن تاکید کرده‌اند.

شایق تاکید کرد: به نظر می‌رسد اقدامات پیشگیرانه تناسبی با شدت تهاجم نداشته است به نحوی که آثار مخرب تهاجم فرهنگی دشمنان در بخش‌هاى مختلف جامعه مشاهده می‌شود.

وی، تقویت اجزای اصلی فرهنگ اسلامی و ملی کشور را برای پاسداشت آن در برابر نفوذ و تأثیر فرهنگ مخرب غربی اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: برای تحقق آرمان‌ها، اهداف انقلاب اسلامی و جلوگیری از ایجاد بحران‌های فرهنگی و هویتی نیازمند مهندسی فرهنگی و مدیریت راهبردی فرهنگی هستیم و همه باید در این حرکت عظیم فعالانه حضور داشته باشند.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی با تاکید بر اینکه اهداف انقلاب اسلامی در راستای بینش و انسان‌شناسی اسلامی و غایت‌مندی زندگی در این جهان تعریف و تبیین شده‌ است، گفت: آرمان‌ها و اهداف در صحنه مهندسی فرهنگی یک کشور در بالاترین سطح قرار دارند و برای دستیابی به این اهداف باید مهندسی فرهنگی کشور براساس این آرمان‌ها و اهداف ترسیم شود.

وی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی را مهم‌ترین مراکز سیاستگذاری در مورد فرهنگ دانست و افزود: باید گزارشاتی دقیق از اقدامات صورت گرفته از سوی این دو نهاد و دستگاه‌های اجرایی در خصوص رشد کیفی شاخص‌های فرهنگی و نوسازی فرهنگی کشور به مردم داده شود.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول