اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

استکبار جهانی در سوم خرداد مقابل ملت ایران زانو زد

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: ملت ایران در سوم خرداد ضربه مهلکی را بر پیکره صدام و اربابان شرقی و غربی آن به ویژه استکبار جهانی زدند و آنان را به زانو درآوردند.

استکبار جهانی در سوم خرداد مقابل ملت ایران زانو زد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که در مسجد امام حسین (ع) نهبندان برگزار شد، اظهار داشت: سوم خرداد یادآور روزی است که رزمندگان اسلام و ملت افتخار بزرگی را برای نظام و انقلاب اسلامی رقم زده و عزت و مجد را برای این نظام الهی به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه در سوم خرداد ملت ضربه مهلکی را بر پیکره صدام و اربابان شرقی و غربی آن به ویژه استکبار جهانی زدند، تصریح کرد: اگر ایمان راسخ رزمندگان، مناجات شبانه آنان و جان برکفی آنها در برابر اطاعت از فرمان امام (ره) نبود امروز ایران اسلامی موضوعی به نام فتح خرمشهر و این عزت و استقلال را نداشت.

فرماندار نهبندان فتح خرمشهر را نماد ایمان، مقاومت و ولایت‌مداری ملت ایران دانست و گفت: این سه مؤلفه رمزهای فتح خرمشهر بودند.

شرافتی اضافه کرد: جزیره نظام سلطه و رژیم بعث در دفاع‌مقدس به ویژه با فتح خرمشهر بر هم زده شد و دشمنان اسلام به ویژه استکبار جهانی و تمام اذهان عمومی دنیا از دفاع‌مقدس هشت ساله ایران اسلامی متحیر شده و هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: دفاع‌مقدس و عملیات‌های پیروزمندانه آن و فتوحاتی چون فتح خرمشهر دارای ارزش‌ها و مبانی غنی فرهنگی و معنوی است که باید در جای خود به آنها پرداخته شود.

محمدابراهیم افشاری با بیان اینکه دشمنان بلوک شرق و غرب برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی حمایت‌های همه‌جانبه از صدام و رژیم بعث کردند، گفت: امروز تاریخ در ارتباط با این موضوع و دفاع‌مقدس قضاوت و سخن می‌گوید که صدام در کجای تاریخ قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز با این انقلاب و دفاع‌مقدس خویش مایه الگوبرداری بیداری و خیزش‌های اسلامی در منطقه و جهان شده است.

وی از فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: مردم خونین‌شهر 43 روز در محاصره کامل نیروهای بعثی بوده و در برابر تمام حملات و تهاجمات آنها ایستادگی کردند و همین ایستادگی و مقاومت‌ها سبب فتح خرمشهر و بابی برای فتوح دیگر رزمندگان اسلام در دوران دفاع‌مقدس شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول