اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

تمکین به رای قضات، تمکین به حکم پیامبر(ص) است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: قضات جانشینان پیامبر(ص) هستند و تمکین به رای آنها، تمکین در برابر حکم پیامبر(ص) و شرع مبین اسلام است.

تمکین به رای قضات، تمکین به حکم پیامبر(ص) است

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی مظفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه گفت: تسلیم شدن در برابر رای قضات، از نشانه های مؤمنین است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: در احکام اسلامی تاکید شده که کسی غیر از شخص قاضی حق مداخله در رای محکمه را ندارد.

مظفری تصریح کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، قضات براساس ضوابط و مقررات اسلام استخدام می‌شوند و بنابر روایات متعدد، قضات جانشینان پیامبر خدا هستند و تمکین به رای آنها، تمکین در برابر حکم پیامبر(ص) و شرع مبین اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال مجازات‌های مختلف و اجرای حدود در شرع اسلام، برای اصلاح مجرم و تنبه آنها است و مردم باید با اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق دستگاه قضایی را در کشف سریع‌تر و بهتر جرائم یاری دهند.

مظفری افزود: بعضی از افراد برای پیاده کردن اغراض سیاسی و اجتماعی خود به‌دنبال مانع‌تراشی برای اجرای احکام اسلامی هستند که توصیه ما به این افراد این است که در پی مانع‌تراشی و شایعه‌پراکنی نباشند، زیرا دستگاه قضایی احکام را براساس عدالت پیاده می‌کند.

وی گفت: یکی از وظایف دستگاه قضا، صدور احکام براساس قوانین مدون نظام جمهوری اسلامی است و در دوران خدمت بنده تاکنون حتی یک مورد دخالت افراد غیر در امر قضاوت به اثبات نرسیده و اگر اشتباهی رخ داده، اشتباه خود قاضی بوده است.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول