اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم قزوین در مجلس عنوان کرد

عزم نمایندگان مجلس برای حل مشکلات جامعه کارگری

خبرگزاری فارس: منتخب مردم قزوین در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: رایزنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولان ارشد کشور، از جمله قوه مجریه و قوه قضاییه و ایجاد تعامل مناسب بین آنها برای حل مشکلات جامعه کارگری مؤثر است.

عزم نمایندگان مجلس برای حل مشکلات جامعه کارگری

به گزارش فارس از شهرستان البرز، داود محمدی بعد از ظهر امروز در همایش کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار که در شرکت کنتور‌سازی ایران این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ما به جامعه کارگری به خاطر حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بدهکاریم.

وی افزود: نشانه اثر‌بخشی حضور مردم در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی و لبیک آنان به ندای مقام معظم رهبری در نامه اوباما به معظم‌له کاملا مشهود است.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الحمدالله مذاکرات 1+5 اثر‌بخش بوده و اتفاق روشنی را ملاحظه می‌کنیم و این نشان‌دهنده حضور جدی و پیگیرانه مردم بوده که ثابت کرده‌اند که اهل دفاع از ولایت و خون شهدا هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: من در جلسات دیگر هم بارها یادآوری کرده‌ام که ملت غیور ایران اسلامی از یک نعمت بزرگ نظیر مقام معظم رهبری برخوردار هستند.

محمدی عنوان کرد: مقام معظم رهبری با جامعه‌نگری، تیز‌بینی و احاطه بر مسائل بین‌المللی، از پنج سال پیش این روز‌های حساس کشور که بیگانگان علیه ایران تحریم‌هایی اعمال کردند را پیش‌بینی می‌کردند.

وی تشریح کرد: رایزنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولان ارشد کشور از جمله قوه مجریه و قوه قضائیه و ایجاد تعامل مناسب بین آنها برای حل مشکلات جامعه کارگری مؤثر است.

* باید در کارها ملاک فرمایشات رهبری باشد

محمدی ادامه داد: کارگران باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری، حرکت‌ها را به نحوی تدوین کنند که فرمایشات ایشان در عمل محقق شود، یعنی آنها حرکت با بصیرت و با برنامه داشته باشند که امروز در جامعه بدون برنامه‌ریزی نمی‌توان کاری را از پیش برد.

* قزوین بیش از 3 هزار واحد صنعتی دارد

وی با بیان اینکه استان قزوین یک استان صنعتی و کارگری است، افزود: ما در این استان بیش از 3 هزار واحد صنعتی مستقر داریم و با وجود تحریم‌های استکبار جهانی و اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، اگر برنامه‌ای نداشته باشیم قطعا نمی‌توانیم با مشکلات این قشر زحمتکش مقابله کنیم.

محمدی ادامه داد: در اجرای برنامه پنجم توسعه باید این برنامه به نحوی اجرا شود که پیش‌بینی و پیشگیری از مسائل احتمالی در آن دیده شود و در اجرای آن حالت بی‌برنامه بودن نباشد و حالتی باشد که به مشکلات تهاجم کنیم، قبل از اینکه مشکلات ما را به زانو درآورد.

وی اضافه داد: اگر بدون برنامه حرکت کنیم قطعا به نتایج مطلوبی نمی‌رسیم و باید با بصیرت و برنامه‌ریزی کارها را به پیش برد و از تمام ظرفیت‌های برنامه موجود استفاده شود.

* در اجرای اصل 44 خوب عمل نکرده‌ایم

محمدی افزود: بسیاری از نماینده‌های مجلس در اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی که مورد تأیید مقام معظم رهبری است به طور مطلوب عمل نکرده‌اند و در بخش واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی در راستای ایجاد تحرک، عملا بحث تعطیلی کارخانه‌ها رقم خورد و در برخی مناطق با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح به نوعی عمل شد که حتی یک واحد تولیدی هم تعطیل نشدند و باید نمایندگان مجلس طوری نظارت داشته باشد تا افرادی که به تولید کمک می‌‌کنند، تشویق شوند.

وی افزود: با توجه با افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی با برنامه‌ریزی صحیح، می‌توان جلو افزایش قیمت‌ محصولات تولیدی را گرفت به طوریکه با اجرای کامل و صحیح هدفمندی یارانه‌ها اهداف قابل دستیابی داریم.

* باید از واردات کالای بدون کیفیت جلوگیری کرد

وی در ادامه بیان کرد: ما اگر بخواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شود، باید از واردات کالاهای بدون کیفیت به کشور جلوگیری کنیم زیرا ورود کالاهای بدون کیفیت، کارخانه‌های صنعتی کشور را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تعرفه صادرات را کاهش و تعرفه واردات را افزایش دهیم تا سرمایه‌گذاران ایران اسلامی بتوانند در این حوزه با ایجاد تحرک در اشتغالزایی، بخشی از مشکلات کارگران استان قزوین را حل کنند.

وی در خاتمه در مورد دستمزد‌های کارگران این چنین گفت: باید این مشکلات برطرف شده و نمایندگان استان قزوین و مدیران مرتبط با مشاغل کارگری بر اساس اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، کار‌های لازم را برای برطرف کردن این مشکلات انجام دهند.

انتهای پیام/آ10/پ3003
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول