اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

توقعات مردمی رسالت قوه قضاییه را سنگین کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: مردم انتظارات و توقعات بسیار زیادی از قوه قضاییه دارند که این امر رسالت دستگاه قضاییه را سنگین‌تر کرده است.

توقعات مردمی رسالت قوه قضاییه را سنگین کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دادگستری سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: قوه قضاییه به عنوان یک قوه مستقل در قانون اساسی پیش‌بینی شده که زیر نظر مستقیم حاکمیت و مقام رهبری اداره می‌شود و هیچ وابستگی به سایر قوا ندارد که این امر باعث شکوفایی و پیشرفت کار در دستگاه قضایی شده است.

وی افزود: با توجه به افکار بلندی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، قوه قضاییه در میانه‌های راه قرار دارد و باید در جایگاه بالاتر از این باشد.

حمیدی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حرکت هستیم و روز به روز خود را به هدف نهایی نزدیک می‌کنیم و امیدواریم شاهد اقتدار کامل قوه قضاییه در کشور باشیم.

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان به برنامه‌های هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های هفته قوه قضاییه هر ساله به طور باشکوه برگزار می‌شود و امسال هم ستاد گرامیداشت قوه قضاییه در دادگستری تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی دیدار کارکنان دستگاه قضائی و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه با نماینده ولی فقیه در استان، عطرافشانی و غبارروبی از مزار شهدا در تمامی شهرستان‌های استان با هدف تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند شهدا، برگزاری مسابقه پیاده‌روی همگانی در روز جمعه با هدف ترویج فرهنگ ورزش همگانی در جامعه، نشست مسئولان شورای قضایی استان، برگزاری نمایشگاه کتاب، افتتاح سالن ورزشی، برگزاری مسابقه فوتسال جام شهید بهشتی را از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی سیستان‌وبلوچستان در این هفته عنوان کرد.

حمیدی در ادامه افتتاح بزرگترین سالن چند منظوره دستگاه قضایی کشور در زاهدان اشاره کرد و گفت: سالن چند منظوره دادگستری سیستان‌وبلوچستان که بزرگترین سالن ورزشی در دستگاه قضایی کشور است و در هفته قوه قضاییه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

* افزایش 4 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری سیستان‌وبلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان در ادامه به عملکرد سال گذشته دادگستری سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و گفت: آمار پرونده‌های وارده به دادگستری‌های کل استان 129 هزار و 376 پرونده بوده که از این تعداد 122 هزار و 924 پرونده مختومه بوده است.

وی گفت: آمار پرونده‌های وارده از چهار درصد افزایش و آمار پرونده‌های مختومه هم از چهار درصد افزایش در سال گذشته برخوردار بوده است.

حمیدی بیان کرد: آمار پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی درسطح کشور سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و این در حالی است که این امر در سیستان‌وبلوچستان از افزایش چهار درصد برخوردار بوده که در مقایسه با سطح کشور پنج درصد پایین‌تر هستیم و نیز افتخار دیگری برای دستگاه قضایی استان است.

* برگزاری 27 دوره آموزشی برای قضات و کارمندان دادگستری

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال گذشته 28 دوره آموزشی برای قضات و کارمندان دادگستری و 13 دوره آموزشی مربوط به آموزش ضابطان دادگستری در استان برگزار شده است.

حمیدی گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی توجه به بخش آموزش از جمله آموزش ضمن خدمت، آموزش شورای حل اختلاف، آموزش همگانی و مردمی و آموزش ضابطان است که در عرصه‌های مختلف این آموزش‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول