اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جدید صورت گرفت

اعطای مرخصی به 300 مددجوی زندان مرکزی قزوین

خبرگزاری فارس: 300 مددجوی زندان مرکزی قزوین، در اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه، از طریق شعبه ناظر زندان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به مرخصی نوروزی اعزام شدند.

اعطای مرخصی به 300 مددجوی زندان مرکزی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، در اجرای بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه و در راستای کاهش جمعیت کیفری مددجویان و حمایت از حقوق شهروندی آنان، پس از تشکیل جلسه شورای طبقه‌بندی، 300 نفر از مددجویان، واجد شرایط تشخیص داده شده به مرخصی اعزام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری از اولویت‌های اقدامات قضایی دادسرای قزوین است و سعی کرده‌ایم با اجرای دقیق و سریع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره و حضور مستمر قضات در زندان، در اجرای این مهم تلاش کنیم.

وی افزود: به منظور کمک به تحکیم مبانی و روابط خانوادگی و اجتماعی زندانیان، رفع مشکلات ضروری فردی، خانوادگی و قضائی، بازتوانی اجتماعی و فراهم کردن زمینه بازگشت مجدد به جامعه و همچنین مشارکت فعال در برنامه‌های اصلاحی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی، حرفه‌آموزی و اشتغال به زندانیان در چارچوب مواد مربوط به این فصل مرخصی اعطا می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: چنانچه زندانی در خاتمه مدت مرخصی به زندان مراجعه نکند، رئیس زندان باید ضمن اقدام لازم برای دستگیری زندانی و عودت وی به زندان مراتب غیبت را بلافاصله برای تشریفات مربوط به ضبط تأمین مأخوذه به مقام قضایی مربوط اعلام کند.

وی ادامه داد: مقام قضایی ذی‌ربط نیز باید نتیجه اقدامات مربوط به ضبط تأمین مأخوذه را برای درج در پرونده به زندان منعکس کند.

صادقی نیارکی افزود: مروری بر آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و دستورالعمل اعطای مرخصی نشان می‌دهد که به مرخصی رفتن افراد دربند، روی کاغذ شرایطی به نسبت سخت‌تر از آنچه که اجرا می‌شود را می‌طلبد.

وی تأکید کرد: برابر ماده 213 این آیین‌نامه در موارد ازدواج یا فوت بستگان درجه یک، یا بروز هرگونه حادثه غیرمترقبه که اعزام محکوم به مرخصی را ایجاب کند، محکوم با اخذ تأمین به مدت یک هفته به مرخصی اعزام می‌شود.

صادقی نیارکی با اشاره به شرایط اعطای مرخصی به زندانیان اظهار کرد: اگر فرد محکوم پس از تحمل دست کم یک ماه از محکومیت حبس از اخلاق و رفتار مناسبی برخوردار باشد، شورای طبقه‌بندی می‌تواند پس از اخذ تأمین مناسب حداکثر پنج روز در هر ماه به طور پیوسته به وی مرخصی اعطا کند.

وی ادامه داد: به محکومانی که جرم آنان سرقت مسلحانه، دایر کردن مراکز فساد و فحشا، آدم ربایی و مواردی از این دست که در قانون نیز اشاره شده نباشد و در مدت تحمل کیفر در زمینه حرفه آموزی و اشتغال، حفظ و درک مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و فراگیری امور بازپرورانه توفیقاتی به دست بیاورند، با تشخیص مسئول بازپروری یا مؤسسه به شورای طبقه‌بندی معرفی و از سه تا 10 روز مرخصی اعطا می‌شود.

به گفته وی کسانی که از شمول مرخصی مستثنا هستند حتی اگر در دوران محکومیت از خودشان حسن اخلاق و رفتار هم نشان بدهند از مرخصی محرومند و چنانچه به آنان مرخصی داده شود تخلف صورت گرفته و با متخلفان نیز برخورد می‌شود.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول