اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

بصیرت بهترین سلاح در مقابله با ترفند دشمن است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مجهز شدن به بصیرت و آگاهی بهترین راه مقابله با توطئه دشمن و مواجهه با حرکت خبیث آنها است.

بصیرت بهترین سلاح در مقابله با ترفند دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل اظهار داشت: دشمن با تمام توان و شکل دادن باندهای فساد، توزیع مشروبات الکلی، مواد مخدر و تهاجم گسترده فرهنگی از طریق شبکه ماهواره‌ای در صدد ضربه زدن به ماهیت نظام اسلامی و حرکت اجتماعی ملت ایران است.

وی اهمیت احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر را ضروری توصیف کرد و افزود: اگر این فریضه الهی به معنای واقعی در جامعه برقرار بوده و توسعه پیدا کند حتی گناه و معاصی در روی زمین به اندازه کوچک نیز رخ نمی‌دهد و سلامت جامعه بیش از هر زمان دیگر تضمین می‌شود.

عاملی امر به معروف و نهی از منکر را از اصلی‌ترین و مهم‌ترین پایه‌های عمل به دستور الهی و دوری از هرگونه خطا و اشتباه توصیف کرد و ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ساری و جاری شود مقابله با تهدیدات دشمن به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد و هر فرد با همراهی خانواده خود در برابر ناهنجاری‌ها مقابله می‌کند.

به گزارش فارس، در این جلسه رئیس سازمان بسیج مستضعفان اضافه کرد: بسیج برنامه‌های متعددی در حوزه احیا و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد ایجابی و فراگیر در دستور کار قرار داده است.

سردار محمدرضا نقدی تصریح کرد: تلقی برخی‌ها از احیای این فریضه الهی تنها محدود به بحث حجاب و عفاف است در حالی که دامنه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده و فراگیر است و اغلب حوزه‌ها را شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما باید در اجرا و عمل به این فریضه مرحله به مرحله همراه با عطوفت، مهربانی و رفتار کم تنش حرکت کنیم تا تأثیرگذاری انجام و عمل به این فریضه بیش از گذشته نمایان شود.

نقدی در ادامه گفت: ما در بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی باید به احیای این فریضه اقدام کنیم و از توان نیروها و مجموعه‌های مردمی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

این مسئول امر به معروف و نهی از منکر را اصلی‌ترین ارکان اصلاح یک جامعه در درازمدت توصیف کرد و افزود: باید خود مردم راغب به حضور در این عرصه باشند چرا که بدون حضور آنها شکل‌گیری و عمل به این فریضه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور همچنین در سفر به اردبیل در دیدار با خانواده شهید آخربین شهدا را افضل فضایل جامعه توصیف کرد و اظهار داشت:‌ ما امروز تمام سرمایه‌های مادی و معنوی خود را در نظام پرافتخار ایران اسلامی مدیون شهدا و هدایت‌های امام راحل هستیم و افتخار می‌کنیم که فرزندانی همچون شهید آخربین توسط مادران شیرزن تربیت یافته و در راه اسلام، قرآن و ولایت به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهید حسین آخربین سال گذشته در درگیری با اشرار مرزهای غرب کشور به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول