اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف پیشگیری از بیماری‌های فصلی صورت گیرد

مشارکت همگانی ضرورت مقابله با «وبا»

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مقابله با وبا و سایر بیماری‌های فصلی نیازمند همت همگانی به ویژه در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی است.

مشارکت همگانی ضرورت مقابله با «وبا»

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوچهر براک عصر امروز در کارگاه آموزشی یک روزه بیماری‌های منتقله از آب و غذا در اردبیل اظهار داشت: همه ساله با گرم شدن هوا و ورود تابستان با معضل بیماری‌های واگیردار، عفونی و سرایت‌کننده مواجه هستیم که در برخورد با چنین پدیده‌هایی باید اطلاع‌رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی درست و دقیق اتفاق بیفتد.

وی با یادآوری این‌که اصل کنترل و پیشگیری نباید در کاهش آسیب‌ها و تلفات بیماری‌های فصلی نادیده گرفته شود، تصریح کرد: در همین راستا ما در مناطق مختلف استان به ویژه شهرهای گردشگرپذیر، کلاس‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی پیشگیری از این بیماری‌ها را در دستور کار قرار دادیم به طوری که این اولویت از کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی شروع شده است.

براک در ادامه خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی، درمانی برای تشخیص به موقع بیماری‌ها نمونه‌گیری‌ها را در اولویت قرار دادند تا از شیوع بیماری همچون وبا و اسهال خونی جلوگیری شود.

این مسئول اضافه کرد: در این امر پیشگیری و مراقبت کودکان و سالخوردگان در دستور کار قرار گرفت به طوری که دانشگاه علوم پزشکی سعی می‌کند با همراهی مراکز غیردولتی فعال در حوزه بهداشت و درمان مشکلات و معایب احتمالی را برطرف کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما امروز در حوزه پیشگیری اصل اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاه‌سازی را یک مبنای اصولی می‌دانیم و معتقدیم اگر همه مردم با مبانی و موازین بهداشتی آشنا شده و نسبت به آن اطلاع داشته باشند امر کاهش تلفات ناشی از بیماری‌ها و خسارت در این زمینه به کمترین میزان می‌رسد.

به گزارش فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: ما در شهر اردبیل و سرعین مراکز بهداشتی خود را به صورت شبانه‌روزی در ایام تابستان فعال نگهداشتیم و به تمام مراجعان خدمات‌رسانی کرده و برای تشخیص به موقع بیماری نیز نمونه‌گیری‌ها را انجام می‌دهیم.

براک با اعلام این‌که در سال گذشته تنها چند مورد ابتلا به وبا آن هم بین مسافران و گردشگران ورودی به استان مشاهده شده بود، تصریح کرد: در این زمینه سعی شد با مراقبت‌ها و اقدامات پیشگیرانه از سرایت آن جلوگیری شود.

وی گفت: مراقبت بهداشتی استخرهای شنا، آب‌های گرم، کلرزنی به موقع این اماکن و استفاده از آب بهداشتی و سالم برای شرب را انجام دادیم و مراقب هستیم تا در این زمینه با عوامل خاطی نیز برخورد کنیم.

نظیر این کارگاه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری فصلی در سایر مناطق استان نیز برگزار شد و شرکت‌کنندگان با جدیدترین شیوه‌های مقابله با بیماری‌های فصل گرما آشنا شدند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول