اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

گفتمان دینی دیالوگ چهره به چهره است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: گفتمان‌های دینی در واقع یک دیالوگ چهره به چهره است که با مخاطب برقرار می‌شود.

گفتمان دینی دیالوگ چهره به چهره است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان، علیرضا مزروعی در کارگاه آموزشی گفتمان دینی در زاهدان اظهار داشت: گفتمان دینی یک دیالوگ چهره به چهره است، گفتمان‌های دینی به لحاظ آمایش سرزمین به دو بخش بومی و غیربومی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: اساتید گفتمان دینی در ابتدا از مرحله گزینش عبور می‌کنند. 

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: گفتمان دینی در استان سیستان‌وبلوچستان توسط اساتیدی برگزار می‌شود که از این اساتید در دیگر نقاط کشور نیز استفاده می‌شود.

مزروعی خاطرنشان کرد: در گفتمان‌های دینی سعی شده تا از اساتید در حوزه تخصص خودشان به کار گرفته شود.

وی گفت: گفتمان دینی یک مدل کارآمد به شمار می‌رود که در این گفتمان‌ها تلاش شده تا بر روی مخاطبان جوان و نوجوان مورد هدف سرمایه‌گذاری شود که در این راستا تفاهمنامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش بسته شده که در این تفاهمنامه ساز و کار طرح گفتمان دینی در آموزش و پرورش تعریف شده است.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مدارس از جمله مراکزی هستند که در آن گفتمان دینی برگزار می‌شوند لذا در گفتمان دینی با مدل‌های کاملا کارشناسی شده و برخوردار از معرفت دینی به سمت ارتباط با جوانان برویم.

مزروعی تصریح کرد: پیام‌های دینی را در قالب دیالوگ ارتباطی به درستی به دانش‌آموزان انتقال دهیم.

وی افزود: گفتمان دینی یک گفت‌وگوی پیشرفته و چهره به چهره است که علاوه بر گوش‌دادن به مخاطب پیام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع گفتمان‌های دینی از چند طریق کارشناسی و نیازسنجی می‌شود، اضافه کرد: جوانان به لحاظ تحولات روحی و جسمی با یک سری سئوالات مواجه می‌شوند که با شرکت در گفتمان دینی با موضوع مهارت‌های زندگی به جواب می‌رسند.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انحرافات فکری، جنگ نرم، زن و خانواده در اسلام، حجاب و عفاف، جایگاه ولی‌فقیه، مهدویت، عرفان‌های نوظهور و پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جمله موضوعات محوری است که برای آنها گفتمان دینی برگزار می‌شود.

* گفتمان‌های دینی تاثیر بسزایی در ترویج معارف دینی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌‌‌وبلوچستان نیز در ادامه این کارگاه آموزشی گفت: گفتمان‌های دینی در سطح کشور در دو سطح کلی مدارس، مساجد و دانشگاه و حوزه‌های علمیه پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: مخاطب اصلی گفتمان‌های دینی قشر نوجوان و جوان است و تاثیر بسزایی در ترویج معارف دینی در بین این قشر دارد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه اهل تسنن و تشیع همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در برگزاری گفتمان‌های دینی داشته‌اند و تلاش شده در بین برنامه‌های فرهنگی گفتمان‌های دینی شاخص تلقی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی تاثیر بسزایی در حفظ مبانی اعتقادی، اخلاقی، دینی و ... دارد و در تلاش هستیم با استقبال بی‌نظیر مخاطبان برگزاری این گفتمان‌ها را استمرار دهیم.

علی زارعی دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی سیستان‌وبلوچستان در پایان این کارگاه از معرفی و تقدیر شهرستان دلگان به عنوان شهرستان نمونه در اجرای این طرح خبر داد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول