اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دماوند:

60 گفتمان دینی در مدارس دماوند برپا شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از برگزاری 60 گفتمان دینی با حضور معلمان و اولیای دانش‏آموزان در مدارس این شهرستان خبر داد.

60 گفتمان دینی در مدارس دماوند برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران ـ دماوند، سیدقاسم حسینی عصر امروز در جمع معلمان دماوندی اظهار داشت: خوشبختانه برنامه‏هایی از این دست ثمرات فرهنگی خوبی را به همراه داشته است.

وی آیت‏الله شهید مرتضی مطهری را اسوه معلمان کشور خواند و افزود: یکی از مصادیق افتخارآمیز برای همه معلمان کشور اسلامی ایران، وجود اسو‏ه‏ای بزرگ همچون آیت‏الله شهید مرتضی مطهری است.

حسینی ادامه داد: آن شهید بزرگ، معلمی مؤمن و با بصیرت بود و معلمان امروز ایران اسلامی وی را به عنوان الگویی همیشگی در ذهن و قلب خود حفظ و حراست می‏کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره شهید مطهری گفت: مقام عظمای ولایت در پاره‏ای از بیانات گران‏سنگ خود درباره شهید مرتضی مطهری فرمودند که "شهید مطهری شخصیتی برجسته و معروف است که صدها یادگار گران‏بهای مکتوب از خود بر جای گذاشت".

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در ادامه این بیان خود فرمودند که "آن شهید در چشم اهل نظر، اسلام‏شناسی بی‏بدیل و متفکری فیلسوف، محقق و معمار فکری نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ وی دارای دانشی وسیع و بصیرتی مفید بود".

حسینی با تکیه بر حدیثی نبوی به شأن جایگاه معلم در جامعه پرداخت و گفت: نبی مکرم اسلام (ص) در بیاناتی خود را معلم خطاب می‏کردند و این مهم، جایگاه رفیع این پیشه مقدس را بیش از پیش متعالی می‏سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: امیدواریم معلمان این مرز و بوم اسلامی با نگاهی ویژه به این فرموده پیامبر اسلام (ص) به ادامه راه خدمت‏رسانی خود بپردازند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول