اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان خرداد سال جاری

13 گفتمان ‎دینی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری 13 گفتمان‌ دینی دانشجویی تا پایان خرداد ماه سال جاری در دانشگاه‌های این استان خبر داد.

13 گفتمان ‎دینی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

حجت‌الاسلام عزیزالله میراحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به آغاز مرحله جدید گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌های این استان اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون 13 گفتمان‌ دینی دانشجویی در این استان برگزار و مرحله جدید این گفتمان‌ها نیز در حال برگزاری است.

وی افزود: در مرحله دوم نیز 13 گفتمان دینی ویژه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های شهرکرد، فارسان و بروجن برگزار می‌شود.

میراحمدی بررسی ابعاد جنگ نرم و راهکارهای مبارزه با آن را از مهم‌ترین موضوعات گفتمان‎های دینی دانشجویی بیان کرد و افزود: مهدویت و اعتقاد به منجی در ادیان دیگر، حریم روابط پسر و دختر، زمینه‌سازی برای تحقق جنبش نرم‎افزاری، فضای مجازی و استفاده مفید از آن، نقدی بر شیطان‎پرستی و عرفان‎های نوظهور، نماز و زیبایی‎های آن و بررسی حجاب از منظر آیات و روایات از دیگر موضوعات مورد بررسی در این گفتمان‎ها است.

کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این گفتمان‌های دینی نقش بسزایی در ارتقای بینش دانشجویان در مقابله با اهداف شوم دشمن داشته و امید می‌رود با تداوم آن بتوان نقش مهمی در رشد و توسعه ارزش‌های دینی در جامعه ایفا کرد.

میراحمدی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان را مهم‌ترین هدف برگزاری این گفتمان‌ها عنوان کرد و گفت: ایجاد انگیزه تحقیق و آموزش در دانشگاه‌ها، پاسخگویی به شبهات و سئوالات دانشجویان در زمینه مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، ارتقای سطح بینش و شناخت در دانشگاه‌ها، مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‎های اجتماعی از دیگر اهداف اجرای طرح گفتمان‎های دینی دانشجویی است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار و 700 نفر از طلاب و دانشجویان در این گفتمان‌ها شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود حضور دانشجویان و طلاب در مرحله دوم بیشتر و پررنگ‌تر از مرحله اول باشد و این دوره‌ها با استقبال خوبی روبرو شوند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول