اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سیستان ‌و بلوچستان:

پایگاه فرهنگی انقلاب در سراوان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سیستان ‌و بلوچستان گفت: در شهرستان سراوان، پایگاه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس احداث می‌شود و بررسی هشت پایگاه دیگر در شهرستان‌های استان در دستور کار است.

پایگاه فرهنگی انقلاب در سراوان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان حمزه دهقان صبح امروز در جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان سراوان در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های شعر و خاطره و برگزاری همایش‌های مختلف با موضوع ایثار، شهادت و شهید از مهم‌ترین اهداف این پایگاه‌های فرهنگی است. 

وی افزود: هیئت امنای شهدای گمنام نیز در شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود که اعضای این هیئت متشکل از ارگان‌های فرهنگی است.

* برگزاری یادواره شهدای گمنام در سراوان

فرماندار سراوان نیز در این جلسه گفت: پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها به‌ویژه در دانش هسته‌ای مرهون خون پاک شهدای گرانقدر ماست که ما باید قدردان خانواده‌های فداکار آنان باشیم چرا که آنها فرزندان خود را یعنی بهترین سرمایه‌های زندگی‌شان را تقدیم کشور و انقلاب کردند تا ما بتوانیم به راحتی زندگی کنیم.

محمداکبر چاکرزهی افزود: امروز به یمن خون آن عزیزان، ایران اسلامی در قله‌های افتخار و عزت علمی به سر می‌برد و باید همه ما در زمینه ارج نهادن به دلاوری‌های آنان و تلاش برای پیشبرد آرمان‌های شهدای عزیز گام برداریم و پیام عزت‌آور آنان را به نسل‌های کنونی و آینده انتقال و سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

وی توجه به احساسات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و تلاش برای رفع کمبودها و کاستی‌ها و تأمین نیازهای اساسی آنان را از سوی مسئولان مربوطه خواستار شد و گفت: وظیفه تک تک ما مسئولان احساس مسئولیت در مقابل خانواده این عزیزان است.

فرماندار سراوان همچنین خواستار توجه بیشتر در نامگذاری میادین، خیابان‌ها، معابر عمومی و نصب تمثال شهدا در سطح شهر شد.

چاکرزهی از برگزاری یادواره شهدای گمنام در آبان ماه سال‌جاری در شهرستان سراوان خبر داد و افزود: در این ارتباط، فرمانداری سراوان برای برگزاری هرچه بهتر این یادواره اعلام آمادگی می‌کند.

امام جمعه شهرستان سراوان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی به دنبال آن هستند تا خون شهدای عزیز که تقدیم راه حق و حقانیت شده پایمال و به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: اما ملت ایران همیشه قدردان خانواده‌های این عزیزان است و راه آنان را ادامه داده و آرمان‌های بلند و راستین شهدا را دنبال خواهند کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: شهادتطلبی جزو ایمان است و باید ستود انسان‌هایی را که ایثارگری می‌کنند و با جانفشانی خود باعث رفاه، امنیت و آسایش دیگران می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول