اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون امنیت‌‏ ملی مجلس:

برقراری عدالت با گرفتن ژست عدالت‏خواهانه تفاوت دارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون امنیت ‌‏ملی مجلس با تاکید بر اینکه قوه قضائیه همه متهمان را صرف نظر از نام و جایگاه‏شان به محکمه بکشاند، گفت: برقراری عدالت با گرفتن ژست عدالت‏خواهانه تفاوت دارد.

برقراری عدالت با گرفتن ژست عدالت‏خواهانه تفاوت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، سیدحسین نقوی حسینی گفت: دادگاه بررسی پرونده فساد بزرگ مالی، باید دقت کند که آبروی برخی افراد حفظ شود. چون بعضی از متهمان برای فرار از محکومیت و مجازات، از مسئولان نام می‏بردند تا جرم خود را پشت نام آنها پنهان کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌‏ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فساد مالی موسوم به سه‌هزار میلیاردی، بزرگ‏ترین فساد مالی رخ‏داده در جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: قوه قضائیه انصافاً به خوبی توانست این دادگاه را برگزار کند و همه متهمان را صرف نظر از نام و جایگاه‏شان به محکمه بکشاند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: دادگاه بررسی‏کننده اتهامات متهمان فساد بزرگ مالی توانست تقریباً همه کسانی را که قصد داشتند به پای میز محاکمه بکشاند، به دادگاه بخواند و بی هیچ فشاری آنها را بازخواست کند.

وی در ادامه عنوان کرد: انتظارات مردم از قوه قضائیه و دادگاه در طول برگزاری آن به خوبی برآورد شد؛ اما منتظرند تا این دادگاه در زمان صدور حکم نیز به همان خوبی و بدون در نظر گرفتن مصالح، احکام مجرمان را صادر کند. حتی اگر برخی از آنها جزو مسئولان باشند یا سمتی در دستگاه‏های مختلف داشته باشند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان این‏که برقراری عدالت، با گرفتن ژست رفتارهای عدالت‏خواهانه تفاوت دارد، اضافه کرد: در برخورد با عوامل فساد مالی باید دو نکته را قضات محترم و رسانه‏ها در نظر داشته باشند، نخست آنکه انتظار مردم، مجلس، دولت، مقام معظم رهبری و همه دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی آن است که هیچ مسامحه‏ای نسبت به مسئولان صورت نگیرد؛ حتی اگر آن متهم در دستگاه یا نهادی جایگاهی داشته باشد. نکته دوم هم آن است که اگر متهمی، اتهامش اثبات نشد، به مردم معرفی و از او اعاده حیثیت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‏‌ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اگر یکی از مسئولانی که در دادگاه حاضر شده، اتهامش محرز شود، نباید هیچ مسامحه‏ای برای او در نظر گرفت، اظهار داشت: اما اگر مسئولی، اتهاماتش در رابطه با فساد مالی اثبات شد، باید او را بیشتر از دیگران سرزنش کرد و کوچک‏ترین مسامحه‏ای برایش در نظر نگرفت. چون او با سوءاستفاده از اعتماد مردم به خود، به بیت‏المال دست‏درازی کرده است.

نقوی حسینی همچنین گفت: برخی از متهمان دادگاه فساد بزرگ مالی، با نام بردن از مسئولان، قصد داشتند تا خود را پشت سر آنها پنهان کنند و به این ترتیب با منحرف کردن اذهان عمومی و دادگاه از اتهامات آن فرد، دادگاه را به بیراهه بکشانند که قضات این پرونده باید در این زمینه دقت بیشتری کنند و اگر از مسئولی نامی برده شده و اتهامش اثبات نشده است، از او اعاده حیثیت کنند.

بر پایه این گزارش، آخرین جلسه دادگاه بررسی فساد بزرگ مالی، نیمه دوم تیرماه برگزار می‏شود و پس از آن باید منتظر ماند تا احکام متهمان این دادگاه به اطلاع عموم برسد.

 

انتهای پیام/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول