اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص:

رهبری با اجرای عدالت در مقابل آشوب درونی برخی افراد ایستادند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولیت رهبری در مقابل آشوب درونی برخی افراد بسیار دشوار است که در این راه، از مسیر اجرای حق و عدالت در مقابل آنها ایستادند.

رهبری با اجرای عدالت در مقابل آشوب درونی برخی افراد ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین صفارهرندی عصر یکشنبه در همایش بصیرت مردمی در گرگان اظهار داشت: اگر به سابقه 10 سال گذشته افرادی که امروز با مقام معظم رهبری درگیر شده‎اند برگردیم ارادت آنها را می‎بینیم و اگر کمی بیشتر و حدود 20 سال به گذشته بنگریم ادبیات آنها همواره بر پایه همدلی بوده است.

وی به سخنان یکی از افراد جریان فتنه اشاره کرد و بیان داشت: این شخص می‌گفت "بعد از رحلت امام، لباسی که به اسم ولایت بر تن امام دوخته شد برای شخص دیگری میسر نمی‎شود" که از اینجا زمینه انحراف‎ها آغاز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: آنها تصور می‎کردند ولایت امام منتصب به شخص است و چون امام با قدرت و صلابت توانست طاغوت را به زیر بکشد و خودش حاکم شود، همه چیز به او برمی‎گردد و معتقد بودند زمانی که امام رفت ماجرای ولایت فقیه نیز تمام می‎شود.

صفارهرندی یادآور شد: بعد از رحلت امام به این افراد گفته شد شما که زمان امام خیلی از ولایت مطلقه دم می‎زدید چه‌طور شد که بعد از ایشان و در رهبری جانشین امام می‎گویید که از ولایت فقیه چیزی نمی‎دانید که پاسخ این افراد چنین بود که راستش ما در زمان امام نیز ولایت‎فقیه را قبول نداشتیم و چون امام به عنوان استاد ما بودند، نمی‎توانستیم بر زبان بیاوریم که ولایت را قبول نداریم.

وی به نخستین سخنرانی همین فرد درباره امام پرداخت و گفت: "راه ما راه امام و هدف ما هدف اوست" یعنی قرار نیست که ما تجدید نظر کنیم و قرار نیست راهمان را عوض کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مگر می‎شود کسی همان حرف‎های امام را بزند، که در آن زمان ما نیز باورمان این بود که از شدت شیفتگی به شخصیت امام این حرف‎ها زده می‎شود اما بعدها فهمیدیم که "نه" اینها منتظر روزی بودند که امام سرش را زمین بگذارد تا از جریان ولایت فقیه راحت شوند.

صفارهرندی متذکر شد: یکی از مشکلات ولی‎فقیه ثانی این است که آنهایی که قبلا تظاهر به این کردند اصلی‎ترین یاران امام و در خط امام هستند، نان خط امامی بودن را سال‎ها خوردند و گریبان دیگران را گرفتند که شما چرا خط امامی نیستید و چرا معرفت لازم نسبت به ولایت و رهبری مطلقه ندارید و حال که امام رفته با جانشین او که از همان جایگاه زعامت مسلمین با آنها حرف می‎زند، امروز ولایت را درک نمی‎کنند.

وی خاطر نشان کرد: آنها در توجیه حرف‎های خود می‎گویند ما معتقدیم ولایت مطلقه مختص کل حکومت است که بین رهبر، رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگران تقسیم می‎شود که این سخن آنها دال بر مبتذل کردن کار است.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول