اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر:

سرانه ورزشی شهرستان بوشهر مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: با وجود مرکزیت شهرستان بوشهر در استان و علاقه وافر جوانان این شهر به ورزش اما از نظر سرانه ورزشی وضعیت نامطلوبی دارد.

سرانه ورزشی شهرستان بوشهر مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رضا جمشیدی صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر اظهار داشت: این در حالی است که سرانه ورزشی در استان در دولت‌های نهم و دهم از 30 سانت به 72 سانتی‌متر افزایش یافته است.

وی افزود: اما در شهر بوشهر به دلائل مختلف این سرانه بسیار ناچیز است و باید برای آن چاره‌ای بیندیشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر تصریح کرد: سرانه ورزشی شهرستان بوشهر 67 سانتی‌متر است و این وضعیت خوبی برای شهر بوشهر با وجود جوانان ورزشکار زیادی که دارد مطلوب نیست.

جمشیدی با اشاره به اعتبارات مطلوب عمرانی در بخش ورزش استان بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی سال 90 ورزش استان 35 میلیارد تومان است که 15 میلیارد تومان آن استانی است و با این میزان اعتبار رتبه اول کشوری را داریم و این امر در نوع خود در کل کشور بی‌نظیر است.

وی با تاکید بر حمایت استاندار و فرماندار برای توسعه فضاهای ورزشی در شهرستان بوشهر افزود: در حال حاضر دشمن با استفاده از ترفندهای مختلف در تلاش برای فریب جوانان و کشاندن آنان به سمت اعتیاد به مواد مخدر است و مهم‌ترین موضوع برای مقابله با این ترفند ورزش است.

مدیر کل ورزش و جوانان بوشهر با بیان اینکه امکانات آموزشی ورزشی در شهر بوشهر به ویژه برای ایام تابستان کم است خاطر نشان کرد: قرار شده بود 4 هزار و 800 متر زمین برای احداث مجتمع آموزشی ورزشی با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان خریداری کنیم اما به خاطر نبود 200 میلیون تومان این اعتبار، صاحب زمین اعلام کرده زمین را به قیمت کارشناسی می‌فروشد و این کار موجب می‌شود قیمت زمین تا 2 میلیارد تومان هم برسد.

جمشیدی ادامه داد: در سفرهای دولت به استان احداث 4 استخر به تصویب رسیده که یکی از آن‌ها در بوشهر است اما به دلائل مختلف هنوز نتوانستیم مناقصه ساخت استخر را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم دو سه زمین ورزشی در شهر بوشهر خریداری کرده تا مشکلات سرانه ورزشی در این شهر کمتر شود، ضمن اینکه مجتمع رفاهی با کیفیت بسیار بالایی در بوشهر داریم اما امکانات ما در حد خوب نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان بوشهر اظهار داشت: جمع میانگین کل سرانه ورزشی در استان بوشهر 72 سانتی‌متر است که باید تلاش کرده تا این میزان افزایش یابد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول