اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان زنجان:

عمل به قوانین موجب سلب مسئولیت‌ قاضی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری استان زنجان گفت: عمل به قوانین که در واقع همان معیار لازم برای انجام وظایف است، موجب سلب مسئولیت دنیوی و اخروی قاضی در مورد نتیجه قضاوتش می‌شود.

عمل به قوانین موجب سلب مسئولیت‌ قاضی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک سالانه تعامل قضایی - انتظامی بین مدیران دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان عدالت را، قرار گرفتن هر چیزی در سر جای خود عنوان کرد و اظهار داشت: عدالت و بخشش، تفاوت‌های اساسی با هم دارند.

وی وظیفه قوه قضائیه را اعمال نیروی حاکمیتی نظام دانست و افزود: با اعمال این نیرو قضات در همه امور مردم دخالت می‌کنند.

مدیرکل دادگستری استان زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: بر اساس این بیانات برای ورود به امور خصوصی و عمومی مردم باید معیار و مقیاسی وجود داشته باشد.

وی وجود نداشتن مقیاس در ورود به امور قضایی را موجب برداشت‌های شخصی عنوان کرد و ادامه داد: وجود معیار در اعمال قضاوت‌ها برای جلوگیری از هرج و مرج ناشی از برداشت‌های شخصی از واجبات محسوب می‌شود.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه همه قوانین مربوط به روابط اجتماعی در قرآن کریم آمده است، اضافه کرد: این قوانین همه نیازهای بشری را پاسخ می‌دهد.

وی ورود و استخراج قوانین را در حیطه وظایف علمای دینی دانست و اضافه کرد: ورود به این حوزه از عهده عموم خارج است چراکه نیاز به تخصص دارد.

مدیرکل دادگستری استان زنجان اجرای احکام الهی استخراج شده از قرآن را از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد که توسط امام راحل بنیانگذاری شده است.

وی تصویب قوانین منطبق با احکام الهی را از وظایف مجلس شورای اسلامی برشمرد و اضافه کرد: نظارت بر منطبق‌بودن قوانین تصویب شده با احکام الهی از وظایف شورای نگهبان است.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر عدالت در قوه قضائیه باید تابع معیار و مقیاسی مدون باشد.

وی ادامه داد: دخالت در امور خصوصی و عمومی مردم زمانی با ارزش تلقی می‌شود که منطبق با معیاری تدوین شده باشد.

گل‌محمدی عمل به قوانین که در واقع معیار برخورد با مسائل محسوب می‌شود را موجب سلب مسئولیت‌های دنیوی و اخروی از عهده قاضی اعلام کرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول