اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

رفع پلمب خودسرانه برخی مراکز دهن‌کجی به قانون است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از رفع پلمب خودسرانه برخی مراکز عرضه قلیان گفت: این یعنی دهن‌کجی به قانون و لازم است به گونه‌ای رفتار کنیم تا عرصه بر چنین مراکزی تنگ شود.‌

رفع پلمب خودسرانه برخی مراکز دهن‌کجی به قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد در نشست با برخی دست‌اندرکاران حوزه سلامت اظهار کرد: اخیرا برخی مراکز غیر مجاز فروش و عرضه قلیان به دستور قانون پلمب شده ولی صاحبان این مغازه‌‌ها این پلمب‌ها را باز کردند که این اقدام نیازمند مدیریت بهتر دست‌اندرکاران سلامت این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سلامت مردم موضوع ساده و شوخی‌برداری نیست که عده‌ای سودجو بخواهند برای منافع خود آن را به خطر بیندازند و مسئولان ما هم در این رابطه کار خاصی انجام ندهند.

وی خطاب به سید حسام‌الدین نبوی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شما و همه ما مسئولان این استان هستیم و باید در برابر چنین تخلفاتی که با جان و سلامت مردم مربوط است، حساسیت بیشتری به خرج دهیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد پلمبی باز شود اصلا من آرزو می‌کنم کاش مسئولان اقدام به پلمب نمی‌کردند زیرا فک پلمب یعنی دهن‌کجی به قانون و مسخره کردن مسئولان.

نیکزاد خواستار اقدام قاطع مسئولان مرتبط با پلمب مغازه‌های متخلف به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه شد و بیان کرد: نباید اجازه داد این عمل باب شود زیرا در این صورت قرب و ابهت عمل پلمب شکسته می‌شود و دیگر کسی حساب نمی‌برد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تصمیم به پلمب یک مغازه با تشکیل جلسات متعدد و کارگروه‌های مختلف با ساعت‌ها بحث اتخاذ می‌شود، حال اگر قرار باشد خروجی این کارگروه‌ها بی‌نتیجه باشد و پلمب‌ها توسط افراد باز شوند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

نیکزاد تاکید کرد: به همان اندازه که وظیفه داریم عرصه را برای ورزش جوانان باز کنیم، وظیفه داریم عرضه قلیان و دخانیات را در جامعه تنگ‌تر کنیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: وضعیت ساماندهی قلیان و عرضه آن در باغ‌ها و آبشار وضعیت بهتری پیدا کرده و اکنون در هیچ باغی بدون پروانه قلیان عرضه نمی‌شود.

محمد الفونه افزود: عرضه‌کنندگان قلیان بیشتر در یاسوج هستند که امید است چهره پارک‌ها و باغ‌های تفریحی بدون عرضه قلیان زیباتر و قابل قبول‌تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش ورزش و تفریحات سالم جایگزین مناسبی هستند تا با گسترش آن‌ها زمینه کاهش تمایل جوانان و نوجوانان به مصرف دخانیات به‌وجود آید.

الفونه بیان کرد: باید به‌گونه‌ای کار کنیم که فرهنگ استفاده از قلیان در جامعه کم‌رنگ شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول