اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قانون هدفمندی یارانه‏ها توسط دولت اجرا نمی‌شود

رهبر: مشکلات تورمی ناشی از عمل نکردن دولت به قانون است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قانون تصویبی نمایندگان مجلس در زمینه هدفمندی یارانه‏ها را اجرا نمی‏کند، گفت: بخشی از مشکلات تورمی موجود نیز برگرفته از این موضوع است.

رهبر: مشکلات تورمی ناشی از عمل نکردن دولت به قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، فاطمه رهبر ظهر امروز در جمع شماری از مدیران جاجرود اظهار داشت: هدفمندی یارانه‏ها از جمله مواردی بود که دولت‏های پیشین نیز در پی آن بودند؛ اما جرات اجرایش را نداشتند.

وی ادامه داد: از مهم‏ترین اهداف مورد پیگیری در اجرای این قانون، ایجاد عدالت در برخورداری همه اقشار جامعه از محل ثروت بود.

رهبر با اشاره به اختلافات دولت و مجلس پیرامون اجرای این قانون خاطرنشان کرد: این قانون با تصویب مجلس شورای اسلامی صورتی اجرایی به خود گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما بر سر اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها، اختلافاتی بین دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

وی اضافه کرد: قانونی را که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رساندیم، از سوی دولت اجرا نمی‏شود و بخشی از مشکلات تورمی موجود نیز برگرفته از این موضوع است. 

رهبر افزود: مجلس معتقد بود که قیمت‏ها باید در پنج سال به شکلی تدریجی گران شود؛ اما دولت اعتقاد داشت که باید آزادسازی قیمت‏ها در همان سال نخست صورت گیرد و در حال حاضر عملا حرف دولت در حال اجرا است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار تمرکز مجلس آینده بر وضع اقتصادی مردم شد.

وی ادامه داد: با تمامی این تفاسیر، قانون هدفمندی یارانه‏ها خوب بود و عدالت را در مصرف انواع حامل‏های انرژی حاکم ساخت.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول