اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان:

قانون‌گریزی ریشه فساد در اداره‌های دولتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی گیلان گفت: قانون‌گریزی و فرار از قانون موجب بروز ریشه مظاهر فساد در دستگاه‌ها و اداره‌‌های دولتی است.

قانون‌گریزی ریشه فساد در اداره‌های دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در جریان استقرار هیئتی از کارشناسان و بازرسان گروه اقتصادی و زیربنایی بازرسی استان در بانک تجارت گیلان، اظهار کرد: این هیئت برای بررسی نحوه عملکرد بانک تجارت مستقر شده است.

وی، رویکرد سازمان بازرسی در سال جاری را کمک و یاری به مدیران نامید و اظهار کرد: سعی ما تحقق این دستور و رویکرد است و اعتقاد داریم که با عمل به این شعار می‌توانیم به اهداف و چشم‌اندازهای بالادستی نظام و توسعه گام برداریم.

 *قانون‌گریزی ریشه فساد در اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی است

مدیرکل بازرسی گیلان، با بیان اینکه موفقیت و سلامت یک دستگاه با اصل قانون‌مداری و اجرای قانون در دستگاه متبوع خود گره خورده است، افزود: سازمان بازرسی در این مسیر برای تعامل و همکاری با دستگاه‌ها و توجه به منویات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

وی، نهادینه کردن قانون‌پذیری و نظارت‌پذیری را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: امروزه فرهنگ فرار از قانون و قانون‌گریزی در کشور ما بعضاً دیده شده و این امر موجب بروز ریشه‌ها و مظاهر فساد در دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی می‌شود.

حسینی، گفت: سازمان بازرسی پس از تحقیق و بازرسی‌های فراوان از دستگاه‌های دولتی به این مهم دست پیدا کرد که فساد در فضایی به صورت پررنگ دیده می‌شود که بر محور قانون و قانون‌مداری حرکت نکرده و فرار از قانون را در سرلوحه کارهای خود قرار داده بودند.

وی، ضمن ریشه‌یابی دلایل و اهداف سوء دشمنان در طرح موضوع تحریم اقتصادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، به تلاش دشمن در ناکارآمد نشان دادن نظام مدیریتی در کشور و مدیران دستگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی از همین اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه توسط مردم و مسئولان و روحیه خدمت‌رسانی و از طرفی صدور اسلام و انقلاب وحشت دارند و تمام تلاش خود را برای تضعیف اهداف متعالی در نظام اسلامی ما معطوف کرده‌اند.

این مسئول، با اشاره به شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تنها راه و ابزار مناسب برای گذر از معبر اقتصادی را توجه به فرامین و دستورات ولایت فقیه و عمل به قانون عنوان کرد.

وی، عملکرد بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی گیلان را جدی‌تر از گذشته ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به تصویب و اجرای قانون ارتقای سلامت اداری، از نیمه دوم امسال بر عملکرد و فعالیت دستگاه‌های اجرایی نظارت جدی‌تر و دقیق‌تری می‌شود.

 *مدیران بی‌توجه به قانون رسانه‌ای می‌شوند

حسینی با تصریح بر اینکه در مسیر بازرسی از فناوری‌های روز و سامانه‌های الکترونیکی نیز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مورد تعقیب در این قانون معرفی و رسانه‌ای کردن دستگاه‌هایی است که در اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها کوتاهی کرده و سازمان بازرسی در نیل به این اهداف از هیچ تخلف و یا کم توجهی به قوانین نیز چشم‌پوشی و یا اغماض نمی‌کند.

وی افزود: بانک‌ها در تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری از نقش مهم و ارزنده‌ای برخوردار هستند و اخیرا فضای ایجاد شده نباید بر فعالیت‌های اقتصادی نظام پولی و مالی ما در بانک‌ها تأثیر منفی بگذارد و بانک‌داران در بدنه بانکی ضمن اطمینان از سلامت نظام بانکی در کشور بر امر خدمت‌رسانی و توجه به معیشت مردم و فعال کردن فعالیت‌های بانکی باید توجه بیشتری داشته باشند و در عرصه خدمت‌رسانی به مردم در نظام بانکی با رعایت مقررات قانونی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل بازرسی گیلان، نقش بانک‌ها و اهمیت این مؤسسات مالی و اعتباری در فعالیت‌های اقتصادی کشور را مهم ارزیابی کرد و خطاب به مدیران بانک تجارت استان ابراز کرد: بازرسی و یا هیچ نهاد دیگری نباید مانع فعالیت‌های قانونی و قانونمدارانه شما در بانک‌ها شود و ما به عنوان یک نهاد نظارتی ضمن توجه به این امر، اجرای این موضوع مهم و اساسی را در دستور کار خود داریم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول