اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:

انجمن خیرین و فعالان اجتماعی در کردستان تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: انجمن خیرین و فعالان اجتماعی به منظور حمایت از معتادان بازگشتی به درون جامعه در استان تشکیل می‌شود.

انجمن خیرین و فعالان اجتماعی در کردستان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعطا رحمانی‌آبیدر بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این تشکل مردمی به منظور رفع مشکلات و نیازهای عدیده اقتصادی و فرهنگی معتادان با عضویت فعالان اجتماعی و خیرین تشکیل می‌شود.

وی از شناسایی خیرین و فعالان اجتماعی در سطح استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با ایجاد و فعال‌سازی این انجمن، مشکلات این افراد رفع و زمینه بازگشت دوباره آنها به بطن جامعه فراهم شود.

شناسایی سمن‌های فعال در حوزه اعتیاد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به شناسایی سمن‌های فعال در حوزه اعتیاد در سطح استان، افزود: حمایت از این تشکل‌ها به منظور توسعه فعالیت‌هایشان از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای مبارزه با موادمخدر در سطح استان است.

رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کردستان افزود: باید با شناسایی حوزه‌های آسیب‌پذیر در سطح جامعه از پیشرفت و افزایش مصرف موادمخدر و اعتیاد جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و ارائه پیشنهاد سیاست‌های مربوط به ظرفیت‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی با رویکرد حرکت جهادی و فرهنگی در جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های این کمیته در سال‌جاری خواهد بود.

به گفته رحمانی‌آبیدر، بررسی و اظهارنظر در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های ستاد مربوط به تسریع و گسترش فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و بررسی و همچنین ارائه پیشنهاد و ایجاد هماهنگی در امر نظام سلامت و نظارت بر فعالیت‌های مردمی از دیگر برنامه‌های این کمیته در سال‌جاری خواهد بود.

فعالیت 49 سازمان مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری

وی از فعالیت 49 سازمان مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 5 تشکل در حوزه درمان و یک تشکل در حوزه کاهش آسیب در این استان فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کردستان خواستار توجه بیش از پیش به حوزه کاهش آسیب‌ها و ایجاد تشکل‌های بیشتر شد و افزود: در بحث اعتیاد قبل از پیشگیری و درمان توجه به حوزه کاهش آسیب‌ها باید به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی‌آبیدر تصریح کرد: در سال گذشته 15 سازمان مردم‌نهاد موفق به اخذ مجوز شده‌اند و این درحالی است که در سال 88 به‌دلیل محدویت‌ها و مشکلات مختلف تنها یک سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز، فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول