اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران:

مجمع خیرین قابل اعتماد‌ترین پایگاه مردمی است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران گفت: مجامع خیرین در سراسر کشور و حتی خارج از کشور پایگاه‌های قابل اعتماد مردمی در جلب و توسعه مشارکت‌های حقیقی است.

مجمع خیرین قابل اعتماد‌ترین پایگاه مردمی است

محمدرضا حافظی در حاشیه سفر به اردبیل و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس زیرساخت توسعه پایدار کشور به شکل همه جانبه را مربوط به حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور در جمع خیرین اعلام کردند اگر امکانش بود تمام اعتبارات را متمرکز در آموزش و پرورش می‌کردیم ولی باور داریم که دولت خدمتگزار با گستردگی فعالیت توان این کار را ندارد و خیرین به کمک مسئولان و دولتمردان آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در 15 سال گذشته مدارس ما در کشور حتی چهار نوبته اداره می‌شد امروز به شکل دو نوبته و یک نوبته اداره می‌شود و این نشان از همت دولت و خیرین است و یقین داریم هنوز راه طولانی است و باید فعالیت‌ها استمرار پیدا کند.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران در ادامه ابراز داشت: با توجه به اینکه عمر ساختمان‌های آموزشی کشور سال به سال به سمت فرسودگی می‌رود الزامی است کار ساخت و ساز مدارس تخریب و بازسازی جریان پیدا کند تا ما همیشه بتوانیم یک فرایند رو به جلو را شاهد باشیم.

حافظی با گرامیداشت یاد و نام مرحوم علیپور یادآور شد: این شخصیت تمام اندوخته‌ها و ثروت خود را از اروپا به ایران منتقل کرد و صرف ساخت 72 مدرسه به نام 72 یار کربلا کرد و حتی در وصیت‌نامه خود اصرار داشت در یکی از مدارس زیر پای دانش‌آموزان پیکرش خاکسپاری شود اما بنده در سه بار عیادت از او در زمان بستری شدن در بیمارستان خواستم وصیت نامه‌اش را اصلاح کند و بالاخره قبول کرد در قبرستان عمومی خاکسپاری شود.

این مسئول به شخصیت والای علیپور اشاره کرد و به خبرنگار فارس گفت: در روز درگذشت این خیر معروف کشور اردبیل یکپارچه به احترام او تعطیل بود و دانش‌آموزان نیز با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران او را تشییع کرده و به خاک سپردند.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران ادامه داد: این شخصیت وارسته تمام حاصل عمر را حتی سپرده بانکی خود را در قالب دو چک به نام مجمع خیرین مدرسه‌ساز اهدا کرد و بهترین باقیات‌الصالحات را از خود به یادگار گذاشت.

حافظی بیان داشت: مجمع خیرین به عنوان یک تشکل مردمی و خیراندیش در جلسات خود دو عضو حقوقی وزیر آموزش و پرورش  و معاون عمرانی دارد که در هیچ تشکل مردمی چنین عضویتی را شاهد نیستیم چرا که هدف ما این است از توانمندی آموزش و پرورش  در طراحی، اجرا و تعیین مکان مدرسه استفاده کرده و با پول خیرین اقدام به ساخت و ساز کنیم.

وی چنین الگوی موفقی را در سطح کشور قابل اعتماد و اطمینان بیان کرد و افزود: خیرین ضلع سوم چنین سرمایه‌گذاری هستند که با تمام جدیت در تلاش هستند تا توسعه فضای آموزشی را به نحو مطلوب رقم بزنند.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران در پایان سخنان خود یکی از حرکت‌های موفق خیرین مدرسه‌ساز را در سال‌های اخیر همت آنها برای هوشمند‌سازی مدارس و سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام کرد و اظهار داشت: خیرین تلاش می‌کنند در کنار احداث فضای فیزیکی در حوزه تجهیز و هوشمند‌سازی مدارس نیز ورود پیدا کنند تا مشکلات کشور در آینده از این لحاظ مرتفع شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول