اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان:

گفتمان‌سازی خانواده به افراد متعهد سپرده شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان گفت: برای برتری گفتمان خانواده به معنای مورد نظر، نباید وارد زمین بازی دیگران شد و باید این کار به افراد متعهد و مؤمن سپرده شود.

گفتمان‌سازی خانواده به افراد متعهد سپرده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد با اشاره به لزوم سپردن گفتمان‌سازی خانواده به افراد متعهد اظهار داشت: اگر در شکل‌گیری گفتمان خانواده، سررشته کارها به دست انسان‌هایی مؤمن که گرد محور الهی با هم هماهنگ شده‌اند نباشد، این گفتمان نمی‌تواند در خدمت هدف‌های متعالی باشد.

وی افزود: به همین دلیل برای برتری گفتمان خانواده به معنای مورد نظر، نباید وارد زمین بازی دیگران شد و به قوانین و شیوه‌هایی که آنان طراحی کرده‌اند تن داد، بلکه هوشمندانه باید مفاهیم و کنش‌های دیگران را در نظام معنایی خویش تحلیل کرد و ظرفیت آنها را در میدان خودی به کار گرفت.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به بایسته‌ها و نبایسته‌های گفتمان‌سازی خانواده تصریح کرد: یکی از این بایسته‌ها هدایت جریان تولید دانش و معرفت به سمت خانواده است و از جمله اهداف هدایت جریان دانش و معرفت،‌ تولید و گسترش شبکه معنایی خانواده، کمک به ایجاد عقلانیت جدید و سازگار با مصلحت‌های خانواده، کمک به شکل‌گیری قدر مسلم‌ها و اجماع‌ها،‌ ارائه تفسیرهای جدید از مفاهیم شناوری چون مفهوم مصرف و آزادی به گونه‌ای که در خدمت مصلحت خانواده و هماهنگ با نظام معنایی خانواده باشد، نقد گفتمان‌های مصرف و فردگرایی، نقد گفتمان‌های برابری و دولت‌محور و ترسیم پیامدهای نادرست آنها است که همه این اهداف، در خدمت چیرگی گفتمان خانواده‌گرا قرار می‌گیرند.

وی تحقق این اهداف را نیازمند تمرکز بر چهار محور پرورش و رشد نیروی انسانی، برنامه‌ریزی جامع برای رشد علمی و دربردارنده برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و تعامل‌های علمی و طراحی روش‌های دستیابی به هدف‌های مورد نظر دانست.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد از ایجاد حلقه‌های پژوهشی پیرامون محور خانواده، توسعه و تعمیق پژوهش‌های مربوط به خانواده، توسعه رشته مطالعات خانواده، حمایت‌های ویژه از حوزه پژوهش خانواده، تدوین شاخص‌های رشد خانواده و پیوستن نهادهای علمی و پژوهشی به نهادهای مؤثر در خانواده به عنوان فعالیت‌های قابل اجرا در راستای تحقق این اهداف یاد کرد.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول