اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام وزیر نفت به کنفرانس اصلاح مصرف انرژی:

توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر نیاز امروز بشر است

خبرگزاری فارس: وزیر نفت در پیامی به سومین کنفرانس اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی گفت: کاهش مخازن انرژی در جهان مسئولیت ما را در توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و افزایش بهره‌وری سنگین کرده است.

توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر نیاز امروز بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در متن پیام رستم قاسمی که توسط عبدالامیر حویزاوی مدیر  تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کنفرانس اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی قرائت شد، آمده است: نیاز روز افزون بشر به انرژی و روند کاهش مخازن انرژی جهان و محدود شدن تدریجی آن به منطقه خاورمیانه و معدودی از کشور‌ها از جمله ایران مسئولیت ما به عنوان مسئولان و تلاشگران عرصه انرژی را در رابطه با تولید صیانتی نفت، توسعه انرژی‌ها نو و تجدیدپذیر، افزایش بهره‌وری انرژی در همه مراحل و همچنین بهینه‌سازی در مصرف آن را دوچندان می‌سازد.

وزیر نفت در پیام خود با اشاره به اینکه نفت خام حدود 35 درصد و گاز طبیعی 21 درصد از انرژی دنیا را تامین می‌نماید، آورده است: 60 درصد از ذخایر نفت جهان در خاورمیانه قرار دارد و ایران از نظر دارا بودن ذخایر نفت دومین کشور در خاورمیانه و از نظر گاز نیز دومین کشور دارای ذخایر گاز طبیعی در جهان به شمار می‌رود.

در بند دیگری از این پیام آمده است: با توجه به اینکه با تبدیل انرژی نفت و گاز به انرژی الکتریکی امکان انتقال و مصرف بهینه و با راندمان بالا فراهم می‌گردد نقش انرژی الکتریکی در تامین نیازهای صنعتی و رفاهی کشور‌ها بسیار حیاتی و ارزنده است و در صنایع نفت و گاز نیز با برقی شدن تجهیزات امکان افزایش راندمان و بهبود شرایط محیط زیست و کاهش بیشتر هزینه‌های تولید فراهم می‌گردد.

قاسمی ضمن ارج‌گذاری به تلاش دست‌اندرکاران برگزاری همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و همچنین تشکر و قدردانی از ارایه دهندگان مقالات، همگان را به نزدیک کردن محتوای مقالات، بررسی‌ها و تلاش‌های علمی به واقعیات و نیازهای عملیاتی صنایع و سوق دادن تلاش‌های علمی به کاربردهای عملی توصیه نموده و اظهار امیدواری کرده است شاهد تلاش‌های علمی و فنی و تخصصی همکاران عزیز در کلیه مجموعه‌های صنعتی در آینده نزدیک باشیم.

سومین کنفرانس سراسری اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی امروز سه‌شنبه (دوم اسفند) با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های نیرو، نفت، علوم، تحقیقات و فناوری، مراکز علمی و پژوهشی کشور و همچنین مقامات و مسئولان اجرایی استان خوزستان در مجموعه فرهنگی امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول