اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌دلیل هزینه‌های بالا

استفاده از انرژی‌های نو در خوزستان متوقف شد

خبرگزاری فارس: استفاده از انرژی‌های نو در خوزستان به‌دلیل هزینه‌های بالا پیگیری نمی‌شود.

استفاده از انرژی‌های نو در خوزستان متوقف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز کارشناس سازمان آب و برق خوزستان ظهر امروز در ستاد هماهنگی برگزاری هفته هوای پاک گفت: بهدلیل هزینه‌های بالا طرح استفاده از انرژی‌های نو در استان پیگیری نشده است.
نرگس قاضی‌زاده افزود: برای اجرای طرح استفاده از انرژی‌های نو مکاتباتی صورت گرفته، اما به‌دلیل هزینه‌های بالای این طرح از جمله خرید مولدهای خورشیدی این مسئله پیگیری نشده است.

*توقف صنایع آلاینده در هفته هوای پاک
مشاور مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز در این نشست توقف آلودگی صنایع استان در هفته هوای پاک را خواستار شد.
سیروس کریمی گفت: علاوه بر برنامه‌های نمادین از جمله توزیع نهال رایگان و بروشور و دوچرخه‌سواری، صنایعی که در آلودگی هوا ایجاد می‌کنند در هفته هوای پاک آلایندگی خود را متوقف کنند تا حداقل در این روزها هوای پاک داشته باشیم.
وی افزود: به‌طور مثال نیروگاه رامین دوگانه سوز است که در فصل زمستان با استفاده از سوخت فسیلی ایجاد آلودگی می‌کند در هفته پاک با استفاده از گاز طبیعی آلودگی خود را به حداقل برساند؛ همچنین شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های تابعه در این روزها فلرها(دودکش‌ها) خود را کنترل کنند و شرکت ملی حفاری چاه‌سوزی نداشته باشند.
 
*استفاده اجباری از مازوت
مسئول ایمنی، بهداشت و محیط زیست نیروگاه رامین گفت: این نیروگاه در زمان کمبود گاز و افت فشار گاز از سوخت فسیلی استفاده می‌کند.
صادقی افزود: سوخت فسیلی (مازوت) علاوه بر خسارت‌های زیست محیطی،‌ مضراتی برای تجهیزات این نیروگاه به همراه دارد به همین دلیل نیروگاه رامین تمایلی به استفاده از مازوت ندارد اما ناچار به استفاده از این سوخت در زمستان است.
وی اظهار داشت: براساس تفاهمنامه سازمان حفاظت محیط زیست تمام نیروگاه‌ها موظف هستند تا سال 91 از گاز طبیعی استفاده کنند که ضرورت دارد این امر پیگیری شود.
 
*توسعه فضای سبز روستاها
کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در ادامه این نشست توسعه فضای سبز روستاها به‌ویژه روستاهای اطراف تاسیسات صنعتی را خواستار شد.
لیلا خدابخشی پیشنهاد کرد: نهال رایگان به‌ویژه توسط صنایع در اختیار روستاها قرار گیرد و با مذاکره با دهیاران طرح توسعه فضای سبز روستاها پیگیری شود.
 
*مزارع نیشکر سوزانده نمی‌شود
کارشناس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در این نشست با اشاره به اینکه 80 هزار هکتار از اراضی شمال و جنوب اهواز زیرپوشش نیشکر است گفت: دستگاه‌های جدیدی برای برداشت نیشکر خریداری شده است.
فرزام اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه‌ها، آتش زدن مزارع نیشکر منتفی می‌شود.
وی افزود: تا چند ماه آینده واحدهای فاقد تصفیه‌خانه به این سیستم مجهز می‌شوند.
 
*توقف برنامه هوای پاک در صنایع
پویا کارشناس سازمان صنایع و معادن خوزستان نیز در این نشست گفت: به‌دلیل اینکه این سازمان در حال حاضر مدیر ندارد هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته پاک انجام نشده است.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول