اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران:

سرمایه‌گذاران در زمینه انرژی‌های نو حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران از حمایت وزارت نیرو از سرمایه‌گذاران در زمینه سولار و انرژی‌های نو خبر داد.

سرمایه‌گذاران در زمینه انرژی‌های نو حمایت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید مهذب ترابی بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از مواردی که در بهینه‌سازی مصرف اثر دارد، تغییر و اصلاح تکنولوژی و فرهنگ‌سازی است.
وی ادامه داد: با توجه به سیاستی که دولت به ویژه بعد از هدفمندی یارانه‌ها دنبال کرد و حساسیتی که در بین مردم ایجاد شد، در بحث تغییر و اصلاح تکنولوژی سه محور در کشور دنبال می‌شود، یک محور این است که تولیدکنندگان کشور مشتاق شدند رتبه انرژی محصولات‌شان را افزایش دهند.
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران اضافه کرد: یکی از محصولاتی که بسیار گسترده در کشور استفاده می‌شود، یخچال و یخچال فریزر است که ما پیش‌بینی می‌کنیم در حال حاضر 25 میلیون یخچال فریزر به برق وصل است و سالی حدود 1.5 میلیون یخچال فریزر به چرخه انرژی کشور وارد می‌شود.
وی عنوان کرد: متأسفانه رتبه انرژی اینها متوسط F است و با طرح‌هایی که هماهنگ شده و پشتیبانی که از تولیدکنندگان انجام شده و یک نوع الزام قانونی است حدود یک میلیون یخچال فریزر در کشور تحت حمایت مالی و تسهیلاتی وزارت نیرو و سازمان بهره‌وری انرژی ایران قرار گرفتند و امیدواریم از ابتدای سال 92 در کشور شاهد تولید یخچال فریزر با رتبه انرژی کمتر از A و B نباشیم.
مهذب ترابی یادآور شد: اقدام دیگری که مورد توجه است باید از ورود کالاهای انرژی‌بر غیراستاندارد با رتبه انرژی نامناسب در کشور جلوگیری شود و خوشبختانه قوانین و مصوبات بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که به صراحت این بحث مطرح شده است.
وی اعلام کرد: مصرف انرژی و انرژی الکتریکی در کشور 34 درصد در بخش صنعت و 33 تا 34 درصد مصرف در بخش خانگی است، همچنین 12 درصد مشترکان عمومی، 13 درصد مشترکان کشاورزی و هفت درصد مشترکان تجاری هستند که سهم عمده برق مربوط به صنایع غیرمولد است صنایعی که ساختمانی، تجاری و عمومی تلقی می‌شوند؛ پیش بینی ما این است ظرفیت صرفه‌جویی 10 تا 30 درصد در این بخش وجود دارد که آموزش و تغییر رفتار و فرهنگ‌سازی در این بحث اهمیت دارد.
مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران با اشاره به حمایت از استفاده از انرژی‌های خورشیدی اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی بسیار اهمیت دارد و یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت نیرو نیز همین موضوع است و در استان قزوین نیز اقدامات خوبی در این زمینه شده است.
وی اعلام کرد: سرمایه‌گذاران در زمینه سولار و انرژی‌های نو می‌توانند به وزارت نیرو مراجعه کرده و طرح خود را ارائه دهند و سیاست وزارت نیرو نیز حمایت از این طرح‌هاست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول