اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایری جهاد کشاورزی کرج خبر داد

بهره‌برداری از حمام ضد کنه دامی ویژه عشایر در کرج

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایری جهاد کشاورزی کرج از احداث و بهره‌برداری از حمام ضد کنه دامی ویژه عشایر این شهرستان خبر داد.

بهره‌برداری از حمام ضد کنه دامی ویژه عشایر در کرج

هوشنگ میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از اولویت‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی به طورکلی و به طبع آن این اداره در شهرستان کرج در دستورکار خود قرار داده است، خدمت‌رسانی به خانواده‌های عشایری است.

وی تصریح کرد: به دلیل تغییر شیوه زندگی در دنیای امروز شاهد کاهش جمعیت عشایری و زندگی به سبک سنتی عشایر در ایران هستیم.

رئیس امور عشایری جهاد کشاورزی کرج افزود: با این وجود تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به خانوارهای عشایری موجود به کار بسته و اجرای طرح‌هایی در این حوزه را آغاز کرده‌ایم.

اسکان عشایر در منطقه ییلاقی آزادبر کرج

میرزایی با بیان اینکه بررسی مشکلات و نیازهای عشایر استان البرز و شهرستان کرج به صورت مداوم از سوی جهاد کشاورزی کرج پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر عشایر کرجی و همچنین عشایر میهمان در منطقه ییلاقی آزادبر از توابع این شهرستان پس از طی کوچی یک هفته‌ای اسکان یافته‌اند.

وی افزود: واحد امور عشایری اداره جهاد کشاورزی کرج برای تامین نیازهای خانوارهای عشایری ساکن در منطقه آزادبر چند طرح را اجرا کرد که یکی از مهم‌ترین آنها احداث و بهره‌برداری از حمام ضد کنه دامی است.

رئیس امور عشایری جهاد کشاورزی کرج ادامه داد: استفاده از این حمام برای سلامت دام عشایر یک ضرورت بسیار مهم بود که خوشبختانه با تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن در منطقه شورقلعه کرج انجام شد و در حال حاضر عشایر از آن استفاده می‌کنند.

تامین نیاز عشایر کرج از سوی جهاد کشاورزی

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز عشایر ساکن استان البرز به برخی محصولات از جمله سوخت و اقلام غذایی اظهار داشت: مهم‌ترین نیاز خانواده‌های عشایری استان البرز و شهرستان کرج مربوط به کالاهایی چون سوخت، آب و آرد است.

وی تصریح کرد:‌ با برنامه‌ریزی انجام شده اقلام مورد نیاز عشایر تامین شده و در اختیار آنها قرار گرفته است و خدمات‌رسانی به آنها در این حوزه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول