اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سعدآباد:

خشکسالی در کشاورزی سعدآباد تاثیر منفی گذاشته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سعدآباد گفت: خشکسالی در کشاورزی سعدآباد تاثیر منفی گذاشته است.

خشکسالی در کشاورزی سعدآباد تاثیر منفی گذاشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان اعضای شورای اسلامی، دهیار و جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی روستای درودگاه بعد از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه سعدآباد نیازها و مشکلات روستای درودگاه را مطرح کردند.

امام جمعه سعدآباد در این نشست گفت: تمدن هر منطقه و شناخت کامل از آن می‌تواند مسیر توسعه را فراهم کند و توجه به رفع نیازهای روستای درودگاه از مسائلی است که مسئولان بخش سعدآباد باید به طور جدی به آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام کشاورز بارگاهی اظهار داشت: شما مردم با تمدن درودگاه باید از داشته‌های گذشته خود به منظور توسعه و پیشرفت حال و آینده استفاده کنید و مهم‌ترین راه رسیدن به این مهم وحدت، تلاش، همدلی و همگرایی شما است.

وی افزود: کشاورزی از مشاغل بومی بخش سعدآباد است و درصد بالایی از جمعیت این بخش در این زمینه اشتغال دارند و کمبود آب و خشکسالی‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم محدودیت‌هایی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

کشاورز بارگاهی در همین راستا خاطر نشان کرد: خشکسالی موضوع مهمی است که در روند کشاورزی منطقه تاثیر منفی گذاشته و شما کشاورزان باید نگرش خود را به تک قطبی بودن و پرداختن صرف به امور نخل‌داری تغییر داده و مسیر خود را به کشت محصولاتی که آبیاری کم و بازار خوب و اقتصادی دارد معطوف کنید و فعالیت کشاورزی خود را در این عرصه گسترش دهید.

امام جمعه سعدآباد با انتقاد از تقسیم بودجه‌های فرهنگی ابراز داشت: علی‌رغم توجه خاص دولت نهم و دهم در بحث و مقوله فرهنگی از جمله مصلی‌های نماز جمعه و خانه‌های عالم، هنوز خلأهای بسیار زیادی در بودجه‌های فرهنگی مشاهده می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم برای امور فرهنگی و مذهبی شاهد انجام اقدامات‌ وسیع‌تر و جامع‌تر در این عرصه باشیم.

رئیس شورای اسلامی درودگاه نیز در این نشست ابراز داشت: روستای درودگاه یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای بخش سعدآباد است و از مسئولان می‌خواهیم در تقسیم اعتبارات توجه خاصی به رفع نیازها و مشکلات این روستا داشته باشند.

محمد شریفی ادامه داد:‌ بهبود وضعیت راه ارتباطی روستای درودگاه با مرکز بخش از خواسته‌های مردم در سال‌های اخیر است و از مسئولان شهرستان انتظار داریم در سال جاری به این خواسته جامه عمل بپوشانند.

وی در بیان نیازهای روستای درودگاه اضافه کرد: بازسازی پل ورودی درودگاه که تخریب شده، بهبود معابر روستا، احداث غسالخانه و سردخانه، رسیدگی و تسریع آبیاری نخیلات و بتونی کردن بعضی از کانال‌های آبرسانی، ایجاد خانه عالم و توجه ویژه به هیئت‌های مذهبی به ویژه در بخش تعزیه‌خوانی و احداث خانه قرآن بیش از پیش مورد نیاز است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول