اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

زیرساخت‌های کشاورزی چاراویماق توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از برنامه‌های این سازمان برای توسعه زیرساختی کشاورزی چاراویماق خبر داد.

زیرساخت‌های کشاورزی چاراویماق توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاراویماق، مسعود محمدیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق با اشاره به این موضوع که این شهرستان در توسعه مکانیزاسیون و پوشش بیمه محصولات کشاورزی، رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: توسعه آبیاری تحت فشار و در کنار آن رعایت الگوی کشت توسط بهره‌برداران این شهرستان، خواهد توانست جایگاه آن در نظام اقتصادی مبتنی بر کشاورزی استان را بیش از پیش بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از امکانات موجود به‌صورت مدیریت یافته خواهد توانست در زمان پیش‌بینی شده تحقق اهداف سازمان در توسعه کشاورزی شهرستان‌های استان را محقق کند، افزود: در حال حاضر شهرستان چاراویماق با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی از پیشرفت خوبی در تولید گندم و حبوبات برخوردار است و با ایجاد زمینه لازم برای افزایش درآمد بهره‌برداران، می‌تواند جایگاه خود را در تولید کمی و کیفی‌تر محصولات افزایش بخشد.

وی همچنین از برنامه‌های این سازمان در توسعه زیرساختی کشاورزی چاراویماق خبر داد و گفت: 700 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه "آیدوغموش" واقع در محدوده این شهرستان، با استفاده از آب این رودخانه، به باغات مدرن درختان مثمر تبدیل خواهد شد و مقدمات این امر توسط سازمان فراهم شده است.

محمدیان با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی در زمینه شیلات و تولید آبزیان گفت: ماهی‌دار کردن یک سد کشاورزی و چهار استخر پرورش ماهی "قزل آلا" از دیگر برنامه‌های توسعه زیرساختی این شهرستان بوده، که با همکاری مدیریت امور شیلات و آبزیان استان اجرا می‌شود.

در پایان این مراسم، با تقدیر از زحمات حسین فروغی، مدیر سابق، رسول ملک‌پور به‌عنوان سرپرست جدید مدیریت جهادکشاورزی چاراویماق معرفی و مشغول به‌کار شد.

یادآور می‌شود،‌ در حال حاضر 96 درصد از تولیدات بخش کشاورزی چاراویماق مبتنی بر تولید دیم بوده و فقط چهار درصد از اراضی زیر کشت آن به‌صورت آبی و نیمه‌آبی، کشت می‌شود که عمده محصولات تولیدی این شهرستان شامل گندم و نخود دیم است و در صورت عدم بروز خسارت در روند تولید، سالانه 70 هزار تن محصولات زراعی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

 این شهرستان به انبار غله استان نیز اشتهار دارد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول