اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

نخستین جشنواره ملی مسجد و سلامت اجتماعی آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ملی مسجد و سلامت اجتماعی پیش‌ازظهر امروز با حضور معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج آغاز شد.

نخستین جشنواره ملی مسجد و سلامت اجتماعی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در افتتاحیه این جشنواره از مسجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه در برابر تهاجمات دشمنان نام برد و بر حضور مردم در مساجد تاکید کرد.

علی‌اکبر گروسی اظهار کرد: زمانی مسجد مرکزی برای مبارزه با طاغوت و تبلیغ دین مبین اسلام بوده است و این مهم اهمیت این مکان مقدس را می‌رساند.

وی با اشاره به اهمیت مسجد به‌عنوان محلی برای اعزام رزمندگان اسلام به جبهه، یادآور شد: در گذشته رزمندگان اسلام برای مبارزه علیه دشمنان نظام و دفاع از آب و خاک سرزمین‌مان از مساجد به میدان نبرد اعزام می‌شدند.

وی مسجد را محل نشر فرهنگ غنی اسلام بیان کرد و افزود: این مکان همچنین بهترین محل برای دشمن‌شناسی و نحوه مقابله با آنها است و نخستین هسته و پایگاه شناخت جامعه و ناهنجاری‌ها به‌شمار می‌رود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: ملت ما با ساخت و حفظ مساجد و دفاع از مرزهای اعتقادی مدال افتخار و سربلندی را به گردن آویخته است و در راستای جهاد اصغر و جهاد اکبر و همچنین اصلاح نفس به‌خوبی درخشیده است.

گروسی در سخنان خود روی آوردن به قرآن کریم برای جلوگیری از فساد و تباهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: عبادت راز آفرینش است و در راس تمامی عبادت‌ها نماز قرار دارد.

وی اعلام کرد: نماز در واقع سرلوحه همه برنامه‌های پرورشی و اسلامی است  و ستون دین، پرچم و زینت اسلام و بیان‌کننده دین مبین اسلام به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اهمیت اقامه نماز به حدی است که حدود 122 بار در رابطه با نماز و احکام و اهمیت آن در قرآن کریم تاکید شده است و توجه به آن توسط بندگان خدا دل همه آنها را جلا داده و به معبود نزدیک می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان سخنان خود حس نیایش را از پایدارترین و قدیمی‌ترین تجلیات آدمی دانست و گفت: مطالعات بشری نشان می‌دهد که پرستش پاسخ بسیاری از نیازهای آدمی است.

در این جشنواره جمعی از روسای ادارات، روحانیون استان و همچنین جمعی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول