اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان:

پوشش‌های ایرانی نشان از اصالت اقوام این سرزمین دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان پوشش نقاط مختلف کشور را نشان از اصالت و نجابت اقوام ایرانی عنوان کرد.

پوشش‌های ایرانی نشان از اصالت اقوام این سرزمین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سهیلا نصرصادقی چهارشنبه‌شب در مراسم اختتامیه نمایشگاه حجاب و عفاف در پوشش اقوام ایرانی (کوثر) در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج اظهار کرد: هویت قومی جدای از هویت ملی نیست و تمامی اقوام ایرانی از اصالت و نجابت ویژه‌ای برخوردارند.

وی هجمه کنونی دشمنان علیه پوشش‌های ایران را برای کم‌رنگ کردن حجاب و عفاف در جامعه اسلامی کشورمان دانست و افزود: آنان سعی دارند که با ترویج پوشش‌های بدلی زمینه گرایش به بدحجابی را فراهم کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان خاطرنشان کرد: پوشش اقوام ایرانی علاوه بر زیبا بودن، یک حجاب کامل و مطابق با موازین اسلامی است.  

وی در ادامه به چگونگی برپایی نمایشگاه کوثر اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه دربردارنده لباس‌های محلی اقوام مختلف ایرانی بود که در قالب 14 غرفه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

نصرصادقی عنوان کرد: استان‌های گیلان، فارس، گلستان، کردستان، لرستان، مازندران و کرمانشاه لباس‌های محلی خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار دادند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و معرفی لباس‌های محلی اقوام مختلف ایران اسلامی به مردم استان کردستان ذکر کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان در پایان استقبال مردم کردستان از این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم علاوه بر استقبال خوب از این نمایشگاه، خواستار استمرار برپایی آن در قالب بزرگ‌تر و مشارکت کل اقوام ایرانی بودند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول