اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته فرهنگی صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه اقوام ایرانی در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته فرهنگی در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان به مدت یک هفته نمایشگاه اقوام ایرانی برگزار شده است.

برگزاری نمایشگاه اقوام ایرانی در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ بومی قومیت‌های ایرانی و بر پایه یک ایده بسیار عالی و خودجوش مسئولان دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، نمایشگاه اقوام ایرانی از جمله، بلوچ‌شناسی، لرشناسی، کردشناسی و ایل قشقایی در دانشکده مهندسی شهید نیکبخت دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار شده که با استقبال دانشجویان روبرو شده است.

بهمن هوتی یکی از دانشجویان روستای حاجی‌آباد از توابع بخش قصرقند شهرستان نیکشهر که به همین مناسبت سیاه چادری بلوچی برپا کرده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: فعالیت‌های بسیار مهمی در غرفه بلوچ‌شناسی و سیاه چادر(گدام) انجام شده است.

وی افزود: در این سیاه چادر انواع سکه دوزی، سوزن دوزی و صنایع دستی که با دستان هنرمند زنان و مردان بلوچ از درختچه داز ساخته می‌شود به نمایش در آمده تا دیگر اقوام از آداب و رسوم منطقه بلوچستان آشنایی بیشتری داشته باشند.

هوتی از دیگر برنامه‌های این سیاه چادر را توزیع دوغ محلی همراه با خرما و پذیرایی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه با غذاهای محلی مناطق مختلف بلوچستان، اجرای زنده موسیقی محلی و ترتیب مراسم دو چاپی و سه چاپی و جمع‌آوری هیزم و تدارک چای و پذیرایی در محل سیاه چادر عنوان کرد که با استقبال خوب دانشجویان، به‌ویژه دانشجویان غیربومی روبرو شده است.

وی بیان کرد: اجرای موسیقی محلی در محل نمایشگاه سیاه چادر، خاطره‌ای خوش در اذهان عمومی دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول