اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور منابع آب سیستان خبر داد

لایروبی 7میلیون متر مکعب از رودخانه سیستان

خبرگزاری فارس: مدیر امور منابع آب سیستان گفت: از سال آینده، لایروبی مقدار 7 میلیون متر مکعب از رودخانه سیستان در برنامه کار امور آب سیستان قرار دارد.

لایروبی 7میلیون متر مکعب از رودخانه سیستان

حسینعلی شهرکی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زابل اظهار کرد: رودخانه سیستان با حجم پیش‌بینی شده 20 میلیون متر مکعب است که  تاکنون 13 میلیون متر مکعب از بستر رودخانه خارج  و مقدار 7 میلیون متر مکعب دیگر در برنامه کار لایروبی قرار دارد که این امر از سال آینده انجام شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده سالیانه حدود سه میلیون متر مکعب آب از طریق رودخانه هیرمند وارد رودخانه سیستان و انهار درجه یک و غیره می‌شود و نیاز است که لایروبی در هر سال انجام شود.

مدیر امور آب سیستان گفت: تامین اعتبارات استانی برای لایروبی خواسته مردم و دستگاه‌ها به ویژه آب منطقه‌ای است.

شهرکی ادامه داد: لایروبی مخازن چاه نیمه‌ها که به‌طور متوسط سالیانه یک میلیون متر مکعب رسوبات آبی وارد مخازن می‌شود، از اقدامات دردست اجرای امور آب در صورت تامین اعتبار است.

مدیر امور منابع آب سیستان گفت: مخازن چاه نیمه‌ها به‌عنوان تنها منابع ذخیره آب و همچنین تامین کننده آب شرب  دو سوم جمعیت استان است که لایروبی آن در صدر کارها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال قبل آبرسانی به اراضی کانال‌های شهر و طاهری به مساحت 22 هزار هکتار از مخازن چاه نیمه‌ها انجام شده و در سال جاری آبرسانی به 38 هزار هکتار اراضی شهرستان هیرمند انجام شده است.

وی گفت: در برنامه دراز مدت آب منطقه‌ای نیز، تمامی اراضی سیستان از مخازن چاه نیمه‌ها و رودخانه سیستان تامین می‌شود.

شهرکی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی به‌علت لایروبی‌های انجام شده در سال زراعی 89-88 نسبت به سال قبل 20 هزار هکتار افزایش کشت و در سال زراعی 89-90 حدود 25 الی 30 هزار هکتار افزایش کشت داشته‌ایم و این در حالی است که  مصرف آب در بخش کشاورزی هر سال نسبت به سال قبل کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول