اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

میزان مرگ و میران کودکان زیر 5 سال نمایه توسعه

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال به‌ عنوان نمایه توسعه انتخاب شده است.

میزان مرگ و میران کودکان زیر 5 سال نمایه توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح امروز در نشست کارگروه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: علت انتخاب شاخص مرگ و میر کودکان زیر 5 سال به‌ عنوان نمایه توسعه، تاثیر عوامل اجتماعی و اقتصادی در کاهش و یا افزایش آن است که در کشورهای توسعه یافته این شاخص با کاهش روبه‌رو است.

خواجه‌ئیان کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی، وضعیت سواد، اصلاح شبکه راه‌های روستایی و وجود شبکه‌های ارتباطی را از عوامل مؤثر در کاهش میزان شاخص مرگ و میر کودکان زیر 5 سال دانست و افزود: در سال 89 میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در استان بوشهر 16.85 درصد بوده که در سال 90 به 18.38 درصد افزایش داشته است.

وی طرح cbi یا ابتکارات جامعه محور را از برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت برای تحقق شعار سلامت برای همه عنوان کرد و شهر سالم روستای سالم نیازهای اساسی توسعه و زنان در عرصه سلامت و توسعه را از برنامه‌های این طرح برشمرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر نیز گفت: سلامت و امنیت اصلی‌‌ترین محور در برنامه‌ریزی‌های سیاسی و اجتماعی جامعه است.

محمدحسن شنبدی اظهار داشت: این کارگروه باید سند چشم‌انداز توسعه جامعه را در حوزه سلامت و امنیت جسم و روان افراد جامعه رقم بزند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شاخص‌های بین‌المللی در ارتباط با سلامت و امنیت غذایی افراد جامعه با برنامه‌ریزی و عمل به تعهدات و مصوبات این کارگروه، در صدد افزایش شاخص‌های سلامت در استان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر اضافه کرد: تدوین سند اجرایی کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال به‌ عنوان مهم‌ترین شاخص نشان‌دهنده توسعه در کشورها، بررسی آلودگی‌های زیست‌محیطی و ارائه گزارشی از میزان تهدیدات و آسیب ها و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن، تقویت طرح مروجین سلامت مدارس، پیگیری طرح ابتکارات جامعه محور، نظارت بر وضعیت بهداشت حوزه‌های مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی و مجتمعین مسکونی انتظامی، فعال شدن کمیته نظارت و حفاظت از منابع آبی محیط زیست، نظارت بر بهداشت کشتارگاه‌ها و کنترل مرزهای استان در ارتباط با مهاجرین و متکدیان خارجی از اهم مصوبات قابل پیگیری این کارگروه است.

معاون فنی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گزارشی از وضعیت بیماری‌های منتقله از آب و غذا و پیشگیری و کنترل بیماری التور را ارائه کرد.

محمد‌مهدی خواجه‌ئیان افزود: این بیماری به علت بومی بودن در تمامی نقاط کشور و در تمامی فصول از امکان شیوع برخوردار است و لذا کنترل و پیشگیری از آن ضروری است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول