اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

مرگ و میر مادران در حین زایمان 22 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار مرگ و میر مادران در 30 سال گذشته در هر 100 هزار تولد زنده 240 واقعه بوده که این آمار در حال حاضر به 22.4 درصد کاهش یافته است.

مرگ و میر مادران در حین زایمان 22 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا مصداقی‌نیا پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در همایش ملی زایمان ایمن در همدان با بیان اینکه استراتژی اصلی وزارت بهداشت پرداختن به موضوع زایمان ایمن است، اظهار داشت: کاهش آمار مرگ و میر مادران در هنگام بارداری و زایمان از اهداف این وزارتخانه است.

وی با اشاره به حضور وزیر به عنوان متخصص زنان و زایمان در وزارتخانه، تصریح کرد: وزیر بهداشت گروهی از متخصصان زنان و زایمان را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده تا با سرکشی از سایر استان‌ها مشکلات آنها را رصد کنند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: آمار مرگ و میر مادران در 30 سال گذشته در هر 100 هزار تولد زنده 240 واقعه بوده که این آمار در حال حاضر به 22.4 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه همه مادران باید به مشکلات زایمان توجه داشته باشند، افزود: کافی نبودن مراقبت‌های پیش از زایمان، مشکلات حین زایمان و معضلات پس از خروج از بیمارستان همواره برای مادر مطرح است که نیازمندی توجه از سوی آنها را بیشتر می‌کند.

مصداقی‌نیا سیاست وزارتخانه را در جاری کردن پزشک خانواده و سیستم ارجاع مهم دانست و افزود: تا قبل از مهر ماه سال جاری همه جمعیت شهری کشور زیر پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرد.

وی میزان بالا بودن زایمان سزارین در کشور را نامناسب دانست و گفت: در راستای ترویج زایمان طبیعی باید آموزش‌های لازم به مادران داده شود و در این راستا وزارت بهداشت باید تعرفه‌ها را به گونه‌ای در نظر بگیرد که اختلاف زایمان طبیعی و سزارین بیشتر شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: وزارت بهداشت به عنوان نهاد ستادی برای ترویج بیشتر زایمان طبیعی، بدون همکاری متخصصان توفیقی نخواهد داشت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول