اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

41 درصد مرگ‎و‎میر در گلستان ناشی از بیماری‎های قلبی است

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: 41 درصد مرگ‎و‎میر در استان گلستان ناشی از بیماری‎های قلبی عروقی است.

41 درصد مرگ‎و‎میر در گلستان ناشی از بیماری‎های قلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محسن اعرابی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: بیماری سرطان در استان گلستان 10 درصد مرگ‎و‎میر را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: آمار فوت شهروندان گلستانی بیشتر ناشی از سکته است و رشد چهار برابری سکته‎های قلبی و مغزی در استان چهار برابر سرطان بوده که این بیماری مسئله‎ای جدی تلقی شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص سلامت سالمندان بیان کرد: رژیم غذایی مناسب، فعالیت‎های فیزیکی، عدم مصرف دخانیات به عنوان سه محور اصلی سلامت تشخیص داده شده است که اگر رعایت شوند میزان سرطان و بیماری‎های قلب و عروق کاهش یافته و سلامت جامعه ارتقا می‎یابد.

اعرابی عنوان کرد: خوشبختانه مطالعاتی که در طول 40 و 50 سال اخیر شده است نشان می‎دهد که سرطان‎های دستگاه گوارش خصوصا مری و معده کاهش پیدا کرده است.

وی به راه‎های پیشگیری از بیماری‎های مذکور اشاره کرد و یادآور شد: مصرف کافی میوه و سبزیجات، مصرف چای با حرارت پایین، مصرف آب آشامیدنی سالم، مصرف نکردن سیگار و مواد مخدر، مصرف نکردن غذاهای سرخ شده، بهداشت مناسب دهان و دندان از عواملی است که اگر رعایت شوند سلامت فرد را تضمین می‎کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: موارد فوق‎الذکر ‎بر روی 40 هزار نفر آزمایش شد و نتیجه این آزمایش‎ها نشان داد افرادی که موارد بهداشتی و سلامت را رعایت نکردند ابتلا به سرطان در آنها بیشتر از بقیه است.

اعرابی یادآور شد: یکی از واقعیت‎هایی که وجود دارد این است که خوشبختانه ما ارتقای سطوح اجتماعی و اقتصادی را در جامعه داشته‎ایم که با فراهم کردن امکانات بهداشتی و درمانی برای مردم و بیماران، سلامت مردم بهبود و ارتقا یافته است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول