اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از نیمه دوم سال 88

مرگ‌ومیر مادران در دانشگاه علوم پزشکی گناباد به صفر رسیده است

خبرگزاری فارس: مسئول بخش مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با همت حوزه معاونت بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد مرگ‌ومیر مادران از نیمه دوم سال 88 در حوزه‌های تحت پوشش این دانشگاه صفر اعلام شده است.

مرگ‌ومیر مادران در دانشگاه علوم پزشکی گناباد به صفر رسیده است

زهرا عطار باشی در حاشیه مراسم تجلیل از ماماهای نمونه گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: در حوزه‌های بهداشت و آموزش و درمان و تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد تعداد 45 نفر ماما مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمده در حوزه مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: فعال کردن کلاس‌های آمادگی برای زایمان در بیمارستان 22 بهمن گناباد و پیگیری کلاس‌ها در بیمارستان بجستان و پیگیری استانداردهای فیزیکی و ساختمانی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی طبق استاندارد اعلام شده از وزارت از مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه است.

عطارباشی افزود: فعال‌ترشدن زایشگاه بیمارستان بجستان با توجه به قرار گرفتن در منطقه محروم با حضور متخصصان زنان و بیهوشی از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

وی گفت: با همت حوزه معاونت بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد مرگ‌ومیر مادران از نیمه دوم سال 88 در حوزه‌های تحت پوشش این دانشگاه صفر اعلام شده است.

عطارباشی تصریح کرد: مشکل بیکاری ماماها در سطح شهرستان مشهود است که با توجه به اعلام ردیف‌های بلاتصدی در چارت سازمانی بیمارستان‌ها برای استخدام فصل بهار بخشی از این مشکل حل می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر با 30 درصد نیروهای طرحی مامایی و نیروهای رسمی و پیمانی دیگر سعی کردیم که جوابگوی نیازهای مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان باشیم.

عطارباشی اظهار داشت: با توجه به نسبت 10 ماما به هزار زایمان در سال امید است که در شهرستان به استاندارد مورد نظر برسیم که این مهم از طریق اصلاح چارت سازمانی بیمارستان‌ها و تامین نیروی کارشناس مامایی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول