اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

40 مصوبه اخیر، توسعه بستک را شتاب می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار بستک با اشاره به تصویب بیش از 40 مصوبه در رابطه با این شهرستان طی سفر استاندار هرمزگان به این شهرستان گفت: اجرای این مصوبات علاوه بر رفع مشکلات موجود می‌تواند توسعه شهرستان را نیز شتاب دهد.

40 مصوبه اخیر، توسعه بستک را شتاب می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جواد قناعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست بررسی مصوبات مربوط به شهرستان بستک در استانداری هرمزگان با حضور استاندار این استان اظهار داشت: تعداد 40 مصوبه در نشست امروز در بخش‌های راه، بهداشت و درمان، عمران شهری، آب، برق و دیگر حوزه‌ها برای توسعه شهرستان به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، ایجاد پایگاه‌های امداد جاده‌ای، تعریض و به‌سازی راه‌های روستایی، تبدیل پنج آبنما به پل و ایجاد شهرک صنعتی شماره دو بخشی از این مصوبات است.

فرماندار بستک به تشریح برخی از این مصوبات پرداخت و افزود: بهره‌برداری و توسعه آب‌رسانی روستاهای بخش مرکزی از دشت براشت با استفاده از خط محرم، تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و آزمایشگاه‌های بستک و جناح، تقویت آنتن‌دهی خطوط همراه اول در روستاها و تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان از جمله مصوباتی بود که پس از دیدار استاندار هرمزگان در نشست مذکور نهایی شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی ویژه به مشکلات زلزله‌زدگان سال گذشته این شهرستان از جمله دستور کارهای نشست مذکور بود، اضافه کرد: تامین آب و برق 564 خانوار چادرنشین زلزله‌زده و ایجاد یک واحد بهداشتی درمانی ویژه در مجاور روستاهای دارای مشکل و زلزله‌زده از دیگر مصوبات این نشست بود که استاندار هرمزگان بر تسریع اجرایی شدن آن تاکید کرد.

فرماندار بستک از اختصاص 125 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد به 564 خانوار زلزله‌زده (که اکنون در چادر ساکن هستند) در راستای بازسازی واحدهای مسکونی خبر داد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر هفته گذشته استاندار هرمزگان به شهرستان بستک و بازدید میدانی وی از پروژه‌ها و مسائل مورد نیاز این شهرستان اظهار داشت: در واقع نشست بررسی مصوبات شهرستان بستک به دنبال سفر هفته گذشته استاندار و اعضای شورای اداری به شهرستان بستک، تشکیل شده است.

به گفته وی یکی از مزایای مهم این نشست، در اولویت‌ قرارگیری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان در سال‌ جاری است.

بستک از شهرستان‌های استان هرمزگان، با قدمتی تاریخی است که در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و از شمال و غرب به استان فارس و از شرق و جنوب به استان هرمزگان متصل می‌باشد.

شهرستان بستک دارای سه بخش و 9 دهستان و 110 آبادی دارای سکنه است.

بستک شامل بخش مرکزی (به مرکزیت بستک مشتمل بر دهستان‌های گوده، دهتل، فتویه و بیش از 40 روستای بزرگ و کوچک)، بخش کوخرد (به مرکزیت دهستان کوخرد مشتمل بر دهستان‌های کوخرد و هرنگ و بیش از 3 روستا) و بخش جناح (به مرکزیت جناح مشتمل بر دهستان‌های فرامرزان، جناح و کمشک و بیش از 3 روستا) است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول